وزیر ورزش خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- وزیر ورزش و جوانان از ساخت سالن سرپوشیده دوومیدانی در شهرهای اردبیل، خرم‌‌آباد و یزد تا یک‌سال آینده خبر داد و گفت: با ساخت این سالن‌های ورزشی که به استاندارهای جهانی مجهز هستند، این امکان فراهم می‌شود که جوانان و نوجوانان در فرآیند قهرمانی قرار گیرند.
کد خبر: ۵۱۲۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 21 October 2017
به‌ گزارش تابناک شهرکرد- مسعود سلطانی‌فر در سفر به شهرکرد در آیین افتتاح پیست بین‌المللی سرپوشیده دوومیدانی تارتان بروجن، با تبریک هفته تربیت‌بدنی به همه ورزشکاران و تمام کسانی که دغدغه ورزش را دارند، اظهار کرد: این سالن یکی از زیباترین‌سالن‌های سرپوشیده پیست بین‌المللی دوومیدانی در کشور است که شاید در کشورهای مجاور چنین سالنی وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در رشته‌های المپیکی تا کنون طی 17المپیکی که ورزشکاران ایران حضور داشتند بیشترین مداهای کشور شامل 18 مدال طلا، یک نقره و 29 برنز در سه رشته ورزشی کشتی، تکواندو و وزنه برداری را کسب کرده‌ایم، سهم دوومیدانی از این تعداد تنها یک مدال نقره در رشته پرتاب دیسک بوده است.
سلطانی‌فر گفت: از ابتدای دولت یازدهم با این رویکرد که زمان آن رسیده که در ورزش‌‎های مادر، پایه و پرمدال از جمله شنا، ژیمناستیک، دوومیدانی، تیراندازی و قایقرانی تمرکز ویژه داشته و سرمایه‌گذاری کنیم تا علاوه بر کمک به توسعه ورزش همگانی و سالم‌سازی جامعه سهمی در مدال‌ها جهانی در این رشته‌ها داشته باشیم.
وی از ساخت سالن سرپوشیده دوومیدانی در شهرهای اردبیل، خرم‌‌آباد و یزد تا یک‌سال آینده خبر داد و گفت: با ساخت این سالن‌های ورزشی که به استاندارهای جهانی مجهز هستند، این امکان فراهم می‌شود که جوانان و نوجوانان در فرآیند قهرمانی قرار گیرند.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه امیدواریم با برنامه‌ریزی فدراسیون دوومیدانی و هیات‌های دوومیدانی در استان و شهرستان‌ها، در آینده نزیک شاهد مدال‌آوری این رشته‌ها در مسابقات جهانی باشیمف اضافه کرد: در سایر رشته‌ها نیز همین تمرکز وجود دارد.
وی اضافه کرد: 25 استادیوم 15 هزار نفری فوتبال در کشور وجود دارد که 20 مورد آن به بهره‌برداری رسیده و بسیاری از شهرها به ویژه مراکز استان‌ها دارای استادیوم فوتبال 15 هزار نفری هستند که امکانات برای ورزش دوومیدانی در آن‌ها فراهم است.
سلطانی‌فر ادامه داد: 45 استادیوم پنج‌هزار نفری نیز در شهرهای کشور ایجاد شده که حدود 12 استادیوم به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز در حال تکمیل هستند.
وی تامین این زیرساخت‌ها را با هدف رشد دوومیدانی در کشور عنوان کرد و گفت: از لحاظ سخت‌افزاری کمبودی وجود ندارد و باید به سمت برنامه‌ریزی، کشف استعدادها، تقویت کمپ‌های قهرمانی و برگزاری مسابقات بین‌المللی برای افزایش تجربه و حضور در رویدادهای بزرگ حرکت کنیم.
وزیر ورزش و جوانانبا بیان اینکه فدراسیون دوومیدانی باید برنامه‌ریزی کند تا چندین مسابقه ملی و بین‌‎المللی را در این سال برگزار کند، تصریح کرد: چندین هتل مناسب در این شهرستان وجود دارد که می‌تواند در میزبانی مسابقات نقش مهمی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: نگهداری از این امکانات بسیار اهمیت دارد و باید ردیف بودجه‎ای برای نگهداری و تعمیرات سالن ایجاد شود.
در ادامه گودرز امیری سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در سطح محلی برای احداث پروژه‌هایی همانند سالن ورزشی سرپوشیده دوومیدانی تارتان شهدای ورزشکار بروجن گام‌های خوبی برداشته شده است.
وی این سالن ورزشی را از سالن‌های ارزشمند ملی دانست و افزود: امیدواریم به دنبال ساخت این سالن و برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در آن، زمینه‌ای برای معرفی استان فراهم شود.
امیری با تاکید بر اینکه هرچند برای خوابگاه‌ این مجموعه مشکل داریم، گفت: در دولت یادهم چند هتل در این شهرستان افتتاح شد و سرانه خوابگاهی از 800 نفر به 2800 نفر افزایش یافت که همین امر زمینه پذیرایی و میزبانی از مسابقات ورزشی را ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: در شهرستان بروجن کار ارزشمد دیگری در حوزه جوانان انجام شده است و یکی از خیرین تعدادی مسکن را برای زوج‌های جوان احداث کرده است که زوج‌ها به مدت سه سال و به صورت رایگان می‌توانند در آن اقامت داشته باشند و در کنار این مجمومع مسکونی یک مجتمع تجاری نیز ساخته شده است.
امیری بابیان اینکه این طرح می‌تواند یک الگو در سطح ملی و استانی باشد، خاطرنشان کرد: شهرستان بروجن دارای خیرین ارزشمندی است و اگر نیاز باشد در پروژه‌ها از مشارکت آنان استفاده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار