تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کمک به مردم مظلوم و قحطی زده میانمار و یمن تکلیف دینی است.
کد خبر: ۵۱۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 21 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نشست همفکری، تعامل و مشارکت آحاد مردم، سازمان ها و نهادهای چهارمحال و بختیاری در زمینه کمک به مردم کشورهای میانمار و یمن تاکید کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان دبیر ستاد جمع آوری کمک برای مردم این کشورها در استان باید با جدیت وارد عمل شود.
وی افزود: اصناف و تشکل های مردمی در خصوص عمق این فاجعه آگاه و در کمک رسانی نقش آفرین هستند.
امام جمعه شهرکرد گفت: در این خصوص جمعیت هلال احمر استان هرچه سریع تر نسبت به فعال کردن ستادهای استانی و شهرستانی اقدام کند.
وی افزود: از 28 مهر تا پنجم آبان ماه سال جاری به عنوان هفته ویژه جمع آوری کمک به مردم کشورهای مظلوم و قحطی زده میانمار و یمن نامگذاری شده است.
نکونام تصریح کرد: به همین منظور صدا و سیما و رسانه های گروهی استان به منظور تقویت انگیزه عمومی در این خصوص اطلاع رسانی گسترده داشته باشند.
وی گفت: دست نظام سلطه و اراده مستکبران جهانی در جنایت هولناک کشورهای مظلوم و قحطی زده میانمار و یمن مشهود است.
وی افزود: میانمار حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد حدود هشت میلیون نفر مسلمان هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از 24 شهریور تا یکم مهر امسال افزون بر 80 میلیون ریال کمک نقدی در استان برای کمک به مردم میانمار و یمن جمع آوری شده است.
مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: در مرحله دوم جمع آوری کمک ها که از روز جمعه آغاز شده، تاکنون 50 میلیون ریال جمع آوری شده است.
مرتضوی باباحیدری اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در بخش کمک رسانی به مردم میانمار و یمن رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: مردم می توانند کمک های نقدی خود برای مردم مظلوم و قحطی زده میانمار و یمن را به شماره حساب 99999 نزد بانک ملی پرداخت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار