تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر زراعت سازمان جهاد کشارزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت پاییزه گندم در اراضی استان خبر داد و گفت: کشت پاییزه گندم از نیمه مهرماه در استان آغاز شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۵۱۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 18 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس بیک‌بکان اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود میزان سطح اختصاص یافته به کشت گندم آبی 23 هزار هکتار و گندم دیم حدود 37 هزار هکتار باشد.
وی افزود: تاکنون حدود پنج هزار هکتار گندم آبی و هفت هزار هکتار گندم دیم کشت شده است که به دلیل کاهش منابع آبی حدود 500 هکتار از سطح زیر کشت گندم آبی در مقایسه با سال گذشته کاهش خواهد یافت.
بیک‌بکان با اشاره به اینکه ارقام الوند، امید، الموت به دلیل نیاز آبی بالا کشت نمی‌شوند و از رده خارج‌ شده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته ارقامی از جمله پیشگام، میهن، پیشتاز و بک کراس روشن در سطح کمی از اراضی استان کشت شد که امسال از ارقام گندم آبی از جمله حیدری و سیروان به دلیل نیاز آبی کم در کشت پاییزه استفاده می‌شود.
وی گفت: امسال حدود پنج هزار تن بذر اصلاح شده میان کشاورزان استان توزیع می‌شود که پیش‌بینی می‌شود در کشت آبی حدود 50 درصد از بذر اصلاح شده استفاده ‌شود.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان افزود: امسال 67 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال گذشته میزان خرید به دلیل سرمای پاییزه دو درصد کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه امسال میزان مطالبات گندمکاران استان حدود 90 میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دولت 50 درصد از مطالبات گندمکاران استان مربوط به خرید تضمینی را پرداخت نکرده که امید است هر چه سریع‌تر انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار