تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون میراث ‌فرهنگی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از رسیدگی به 30 پرونده حفاری غیرمجاز طی 6 ماه نخست امسال در محوطه و بناهای تاریخی این استان در مراجع قضایی خبر داد.
کد خبر: ۵۱۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 17 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مصطفی هادیپور از افزایش 23 درصدی پرونده متخلفان حفاری غیر مجاز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با تمهیداتی تشدید حفاظت از آثار کهن تاریخی و برخورد جدی با افراد خاطی طی سال جاری در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی شناسایی بیش از 7 هزار اثر و محوطه تاریخی در استان را یادآور شد و اظهار کرد: این آثار توسط ماموران فرماندهی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی بصورت محسوس صیانت و نگهداری می شود.
وی از اجرای 70 پروژه مرمت و تعمیر آثار و محوطه تاریخی استان در سال جاری خبر داد و گفت: مرمت قلعه جونقان، خانه مرتضوی های شهرکرد، خانه اسحاقی چالشتر و خانه حفیظی های بروجن از جمله این آثار است.
معاون میراث ‌فرهنگی اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اعتبار در نظر گرفته شده برای مرمت پروژه های میراث فرهنگی استان را افزون بر 30 میلیارد ریال عنوان کرد که بگفته وی با تکمیل، مرمت و بازسازی این اماکن بخشی از طرح های تاریخی اولویت دار استان ساماندهی خواهد شد.
هادیپور، آثار تاریخی ملموس و غیرملموس و معنوی سطح استان را 670 اثر ذکر کرد و گفت: بخش عمده ای از این آثار مرمت و بصورت ویژه حفاظت می شود.
وی همچنین با اشاره به دستگیری 5 متخلف حفاری غیرمجاز در شهرستان اردل طی هفته جاری توضیح داد: متخلفان با دستگاه گنج یاب قصد تخریب یکی از محوطه های تاریخی اردل را داشتند که با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار