تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل و تلفن ثابت شهرستان شهرکرد از وجود 130 واحد صنفی فروش موبایل در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- فرشاد مرتاضی اظهار کرد: قیمت گوشی‌های تلفن همراه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 تا 15 درصد کاهش داشته است.
وی با بیان اینکه 130 واحد صنفی فروش موبایل در شهرستان شهرکرد وجود دارد، تصریح کرد: علاوه بر این تعداد واحد صنفی، 50 واحد صنفی دیگر نیز وجود دارد که به دلیل نوسات و رکود بازار در سال‌های اخیر بدون فعالیت هستند.
مرتاضی در خصوص اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل به منظور جلوگیری از ورود قاچاق موبایل به چرخه عرضه و خرید در این کالا گفت: این طرح به منظور مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه در کشور ارائه شده است و از آبان ماه سال جاری در تمامی استان‌ها اجرایی خواهد شد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل و تلفن ثابت شهرستان شهرکرد با اشاره به رقابتی بودن فروش موبایل در بازار افزود: با توجه به اینکه نرخ موبایل هفت درصد می‌باشد ولی این نرخ در بازار به دلیل رقابت بین دو الی سه درصد اعمال می‌شود بنابراین قیمتی که در بازار می‌فروشند ارزان‌تر از نرخ مصوب می‌باشد و در همین راستا کنترلی برقیمت آن نیست.
وی در ادامه افزود: سود حاصل از فروش لوازم جانبی موبایل نسبت به سود فروش یک موبایل، سه به یک است در واقع فروش یک موبایل 800 هزار تومانی شاید برای فروشنده در بهترین حالت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان سود داشته باشد اما فروش لوازم جانبی در حدود ۱۵۰ هزار تومان از جمله قاب، محافظ صفحه نمایش و پاوربانک در حدود ۸۰ هزار تومان سود دارد.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان گوشی موبایل و تلفن ثابت شهرستان شهرکرد در خصوص نظارت بر واحدهای فروش موبایل، خاطرنشان کرد: در کمیسیون رسیدگی به شکایات کارشناسان مختلفی حضور دارند که آنها با بازرسی فنی و تشخیص عیوب مربوطه به گوشی‌های ارائه شده از سوی افراد، نسبت به شکایات افراد اقدام می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار