تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 24 هزار تن محصول بادام این استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با این میزان تولید، رکورد تولید این محصول نسبت به سال گذشته شکسته شد.
کد خبر: ۵۰۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش تولید این محصول را در سال گذشته 22 هزار تن عنوان کرد و افزود: امسال افزون بر 16 هزار و 800 تن بادام مامائی مرغوب صادراتی از بادامستان های شهرستان سامان برداشت شد که بخش عمده آن به کشور هندوستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی پیش بینی کرد: طبق برآورد کارشناسان، امسال بیش از چهار هزار تن مغز بادام مامایی به ارزش 4 هزار میلیارد ریال صادر می شود.
وی افزود: مغز بادام رقم مامایی مرغوب منطقه نیز با شکستن رکورد قیمت جهانی با بیش از 20 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازارهای جهانی به فروش می رسد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، وسعت بادامستانهای بارور استان را 12هزارهکتار برآورد کرد و گفت: بیش از70 درصد بادام چهارمحال و بختیاری از نوع مامایی و مابقی از ارقام 'سفید، ربیع، محبی، سنگی و شاهرودی' است.
دانش افزود: بخش عمده بادامستانهای این استان در شهرستان های سامان، بن و حاشیه رودخانه زاینده رود است.
 40 هزار و 890 هکتا ر از زمین های کشاورزی این استان به کشت محصولات باغی (هسته درشت و ریز) اختصاص دارد که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور و مابقی شامل نهال و درختان غیربارور است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیرکشت استان نیز 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار