تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد کشاورزی بر روند تولید مرغ صادراتی نظارت کند و از 90 روز دیگر هر گونه مرغی تولیدی در کشتارگاه باید با استانداردهای صادراتی مطابق باشد.
کد خبر: ۵۰۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: برای سفر مسئولان اتاق بازرگانی به کشور بلغارستان به منظور صادرات محصولات تولیدی استان برنامه‌ای منسجم، طی یک هفته طراحی و در اختیار استانداری قرار گیرد.
وی افزود: در این سفر بایستی به درستی تولیدات با قابلیت صادرات استان معرفی و قبل از سفر با همکاری اداره کل پست استان، بازاریابی در خصوص جذب مشتری محصولات صادراتی انجام شود.
امیری تصریح کرد: لازم است بسته تجاری بنیاد نخبگان به منظور صادرات محصولات دانش بنیان، به روش‌های مختلف و در نمایشگاه‌های گوناگون اطلاع‌رسانی و بازاریابی صورت گیرد و در زمینه ارائه این بسته به بازارهای داخلی و خارجی و تاثیر آن در افزایش صادرات گزارش ارائه شود.
وی در خصوص حل موانع موجود بر سر راه صادرات مرغ استان به سایر کشورها، گفت: مرغ صاداراتی باید کمتر از 1800 گرم و عاری از دارو باشد تا استاندارد لازم برای صاردات را دریافت کند، در همین راستا خط دوم یکی از کشتارگاه‌های مرغ استان به صورت پایلوت راه‌اندازی شود.
امیری از تخصیص تسهیلات تا سقف سه میلیارد تومان به کشتارگاه‌ها به منظور راه‌اندازی خط دوم خبر داد و اضافه کرد: جهاد کشاورزی بر روند تولید مرغ صادراتی نظارت کند و از 90 روز دیگر هر گونه مرغی در این کشتارگاه تولید شد باید با استانداردهای صادراتی مطابق باشد .
وی تاکید کرد: ماهی صادراتی نیز بایستی دارای وزن 1500 گرم و عاری از دارو باشد که در این زمینه جهاد کشاورزی بر روند آموزش تولیدکنندگان، خوراک آبزیان و بسته‌بندی و بازیابی نظارت لازم را انجام دهد تا بتوان از ظرفیت‌های استان در صادرات بهره برد .
امیری با اشاره به انجام بتن‌ریزی در منطقه ویژه اقتصادی استان به منظور استقرار کانکس برای گمرگ، ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری نسبت به ایجاد فیبرنوری، جذب سرمایه‌گذار و قرار دادن یک کانکس برای استقرار گمرگ در منطقه ویژه اقتصادی استان اقدامات لازم را انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در صنایع دستی نوآوری کند و به تعداد انبوه از محصولات تولید کرده تا برای صادرات در این زمینه مشکلی ایجاد نشود .
امیری گفت: لازم است تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش کنند تا از ظرفیت استان برای صادرات محصولات به درستی استفاده شود .
در این جلسه مصوب شد همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه‌روز در آبان ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار