مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتیاد کارگران به انواع موادمخدر در بخش‌های مختلف اقتصادی یک چالش و معضل اساسی در حوزه امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
کد خبر: ۵۰۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 15 October 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- اولین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد به‌منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های پیشگیری و درمان اعتیاد به‌منظور کاهش شیوع مصرف موادمخدر در جامعه کارگری در سالن جلسات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

سید عباس جزایری در این جلسه با اشاره به نقش مؤثر سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد در بین جامعه کارگری، اظهار کرد: اعتقاد داریم هر یک از سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان بازوی محرک و تأثیرگذار در پیشبرد وظایف محوله در خصوص کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه اعتیاد به انواع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعتیاد کارگران به انواع موادمخدر در بخش‌های مختلف اقتصادی یک چالش و معضل اساسی در حوزه امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، عنوان کرد: تلاش‌های بسیاری جهت کاهش شیوع مصرف موادمخدر در محیط‌های کارگری توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با درخواست از سازمان‌های مردم نهاد برای مشارکت در زمینه مبارزه با اعتیاد در جامعه کارگری افزود: امیدواریم بتوانیم با انجام کارگروهی در زمینه مبارزه با موادمخدر از طریق اجرای برنامه‌های مناسب، ارائه آموزش‌های مختلف و در نهایت افزایش آگاهی کارگران به این مهم دست یابیم.

جزایری ادامه داد: وجود 7 هزار 536 محیط کاری در چهارمحال و بختیاری در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت، خدمات و کشاورزی موضوع بسیار بااهمیتی است که دغدغه کنترل معضلات و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در این قشر را دوچندان می‌کند.

سید قدیر مرتضوی در ادامه این جلسه باتشکر از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد به‌منظور کاهش مصرف شیوع موادمخدر در بین کارگران واحدهای تولیدی، اظهار کرد: در هر زمینه‌ای که امور را به سازمان‌های مردم نهاد واگذار کردیم به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کردیم و می‌بایست در زمینه کاهش شیوع مصرف موادمخدر در جامعه کارگری با تدوین یک برنامه کاری مشترک با سازمان‌های مردم نهاد به اهداف خود دست پیدا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در حوزه پیشگیری از اعتیاد در جامعه کارگری باید شناخت لازم را از محیط‌های کاری و کارفرمایان کسب کنیم، افزود: بدون شناخت و آگاهی لازم تحت هیچ عنوانی سازمان‌های مردم نهاد نباید در حوزه پیشگیری از اعتیاد فعالیت کنند زیرا نه تنها نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود بلکه موجب وخامت اوضاع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار