تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 هزار و 186 نابینا و کم بینا در استان از خدمات عمومی و اختصاصی این نهاد بهره مند هستند.
کد خبر: ۵۰۸۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 15 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمد میرزایی به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) افزود: از این تعداد براساس اعتبارات تخصیصی به 570 نابینا مستمری پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه نابینایان و کم بینایان زیرپوشش از کمک هزینه تحصیلی تا مقطع دکترا بهره مند هستند، گفت: هم اکنون 136 دانشجوی نابینا و کم بینا زیرپوشش خدمت این نهاد هستند.
میرزایی، اعطای کمک وسیله توانبخشی، عصای نابینایان، کتاب های بریل، منشی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، پرداخت شهریه و کمک هزینه درمان را از دیگر خدمات ارائه شده به قشر کم بینا و نابینای استان برشمرد.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 14 موسسه خیریه خدمات مددکاری به نابینایان استان ارائه می دهند، افزود: همچنین 2 کتابخانه رودکی شهرکرد و صدرای بروجن مجهز به کتابهایی با خط بریل و امکانات لازم برای نابینایان است.
23 مهر روز جهانی نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده است. عصای سفید از زمان جنگ جهانی اول به عنوان نمادی برای نابینایان شناخته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار