تابناک چهارمحال وبختیاری- فلوشیپ مغز و اعصاب نوزادان و کودکان در چهارمحال و بختیاری گفت: تشنج در کودکان خطرناک است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۰۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 14 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدمهدی صالحی با اشاره به اینکه تشنج در کودکان خطرناک است، اظهار کرد: یکی از شایع‌ترین علل بروز تشنج در کودکان به حوادث زمان تولد کودک برمی‌گردد، به این معنا که تعدادی از کودکان دچار حالت خفگی در بدو تولد می‌شوند که در صورت کنترل نشدن مشکلاتی را برای کوکان بوجود می آورد.
وی افزود: چنین مواردی معمولاً در اثر نرسیدن اکسیژن به مغز در اتاق زایمان و عفونت‌های رحم مادر رخ می‌دهد البته چنانچه تیم پزشکی قوی و کارآمدی در اتاق زایمان حضور داشته باشند عوارض کمتری بروز می‌کند.
صالحی تأکید کرد: چنین تشنج‌هایی ممکن است عقب ماندگی‌های ذهنی، حرکتی، گفتاری و آسیب به سلول‌های مغز را به دنبال داشته باشد.
وی بیماری‌های متابولیکی را یکی دیگر از علل بروز تشنج‌ها دانست و گفت: در این صورت آنزیم‌های بدن توانایی هضم برخی از موارد را ندارد و سبب تشنج می‌شود.
این فلوشیپ مغز و اعصاب نوزادان و کودکان با اشاره به اینکه تشنج همراه با تب یکی دیگر از انواع تشنج‌هاست و اصولاً از شش ماهگی تا شش سالگی بروز می‌کند، افزود: در تشنج‌های همراه با تب همواره بایستی تب کودک مورد کنترل قرار گیرد.
وی افزود: تا قبل از سن دو سالگی بیشترین مشکلی که کودکان با آن درگیرند مشکلات مربوط به بیماری‌های عفونی و ویروسی است.
صالحی بیماری‌های عصبی ارثی را یکی دیگر از عوامل بروز تشنج دانست و گفت: چنین مواردی بر روی سیستم عصبی فرد اثر می‌گذارد و از طریق ژنتیک منتقل می‌شوند.
وی تصریح کرد: در چنین بیماری‌هایی سلول‌های مغز نمی‌توانند در برابر تحریکات سلولی واکنش نشان دهند و این مسئله مشکلاتی را برای فرد بوجود می‌آورد.
فلوشیپ مغز و اعصاب نوزادان و کودکان خاطرنشان کرد: هیچ گاه خودسرانه و بدون تجویز پزشک داروهای مربوط به تشنج کودک قطع نشود زیرا چنین اقدامی به شدت خطرناک بوده و ممکن است حتی به تشنج پایدار تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار