تابناک چهارمحال وبختیاری- هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی لردگانی به چهار بیمار نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۵۰۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 14 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- زهرا سیاح افزود: جلیل پیران جوان 30 ساله لردگانی در تاریخ 16 مهرماه سال جاری در بخش مراقبت های ویژه به دلیل تشنج بستری شد که با توجه به شرایط بد مغزی امید بهبودی وی از بین رفت.
وی گفت: با تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، پیکر این جوان روز گذشته در اختیار تیم پیوند اعضا قرار گرفت و کلیه ها در شهرکرد، کبد به اصفهان و نسوج وی نیز به تهران منتقل شد‌.
هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری تعداد اعضای اهدایی بیماران مرگ مغزی در این استان را از ابتدای سال جاری تاکنون 23 مورد اعلام کرد.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.
این درحالی است که در استان های محرومی نظیر چهارمحال و بختیاری تیم پیوند اعضا در 65 درصد موارد مرگ مغزی موفق به جلب رضایت خانواده ها برای اهدای عضو می شوند.
چهارمحال و بختیاری در کنار استان های کوچک دیگر نظیر کهگیلویه و بویراحمد از نظر آمار اهدایی عضو به تناسب جمعیت، در دوره های زمانی مختلف در رتبه اول تا سوم کشور قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار