تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 800 تن ماهی در قفس در استان تولید شود.
کد خبر: ۵۰۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 11 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- پرویز منصوری اظهار کرد: سال گذشته در زمینه تولید ماهی سردابی، دو هزار و 164 اشتغال ایجاد شد که امسال پیش‌بینی می‌شود اشتغال دو هزار و 200 نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد مزارع پرورش ماهی 400 مورد بوده است، افزود: امسال تعداد کل مزارع به 420 مزرعه خواهد رسید.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت: حدود 20 مزرعه پرورش ماهی در استان غیرفعال هستند که علت آن بیشتر کمبود نقدینگی و نبود بازار فروش است.
منصوری گفت: میزان اشتغال ایجاد شده در زمینه پرورش ماهی در قفس حدود 70 نفر بوده و امسال با پیش‌بینی‌های انجام شده اشتغال 80 نفر فراهم می‌شود.
وی ادامه داد: در سال گذشته در 23 مزرعه تکثیر ماهی بیش از 40 میلیون قطعه در سال تولید شده است که امسال پیش‌بینی می‌شود این میزان تولید افزایش یابد.
منصوری با اشاره به اینکه هفت مرکز تولید ماهی زینتی در استان وجود دارد، تصریح کرد: در سال گذشته 340 هزار قطعه ماهی زینتی تولید شده و در سال جاری پیش‌بینی می‌شود میزان تولید به 350 هزار قطعه برسد.
وی خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه چهار شرکت فعال در زمینه پرورش ماهی در قفس فعال هستند، تصریح کرد: سال گذشته میزان تعهد تولید ماهی در قفس 400 تن بوده که700 تن تولید شد و امسال پیش‌بینی می‌شود 800 تن ماهی تولید شود.
مدیر شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در برخی از مناطق استان از جمله شهرستان‌های اردل و لردگان علاوه بر مستعد بودن پرورش ماهی قزل‌آلا، شرایط پرورش ماهی کپور و خاویار وجود دارد که با اعطای مجوز از سوی محیط‌زیست برای پرورش این نوع گونه‌ها موافقت نشده است.
وی کمبود اعتبارات، پرداخت نشدن به موقع تسهیلات و قیمت پایین ماهی برای پرورش دهندگان را از عمده مشکلات این بخش دانست و خاطرنشان کرد: توسعه صنعت شیلات نیازمند برنامه‌های آموزشی، ترویجی و راهبردی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار