تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد گفت: بایستی در دانشگاه فضایی در اختیار صنعت قرار داده شود تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه تنگاتنگ شود.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 05 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مجید ابن‌علی در اختتامیه چهاردهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی ایران، اظهار کرد: اساس کار در دانشگاه‌های نسل سوم خلاقیت پروری است.
وی با اشاره به اینکه بایستی از علم ایستا به سمت علم پویا حرکت شود، افزود: دانشجویان بایستی کار گروهی را بیاموزند و پس از اتمام تحصیلات در مواجه شدن با مشکلات بتوانند از علم خویش استفاده کنند.
ابن‌علی با بیان اینکه دانشجویان باید از علم در راستای تولید ثروت بهره گیرند و یکی از اهداف این همایش نیز همین امر بوده است، ادامه داد: بایستی در دانشگاه فضایی در اختیار صنعت قرار داده شود تا ارتباط میان صنعت و دانشگاه تنگاتنگ شود.
وی بیان کرد: امید که صنایع حرکت بیشتری به سمت دانشگاه داشته باشند و دانشجویانی که به سمت صنعت می‌روند در کارهای مرتبط فعالیت کنند.
ابن‌علی خاطرنشان کرد: این همایش با حضور 18 استان اعم از چهارمحال و بختیاری، بوشهر، خوزستان، تهران، مشهد، کرمان برگزار شد و 40 درصد از مقاله‌های ارسال شده به همایش متعلق به دانشجویان دانشگاه شهرکرد است.
دبیر علمی چهاردهمین همایش علمی دانشجویی مهندسی مواد و متالوژی ایران علی دوست‌محمدی گفت: تعداد مقاله‌های ارسال شده به این همایش 100 مورد است که از این تعداد 20 مقاله به صورت شفاهی و 80 مقاله به صورت پوستر ارائه شدند.
وی با اشاره به شروع برگزاری این همایش‌ها از سال 80 در ایران و روند رو به رشد آن، تاکید کرد: نگاه به تاریخ، گویای قدمت این رشته در ایران است.
دوست‌محمدی ادامه داد: کشف آثار باستانی فلزی و غیرفلزی، ابزار جنگی و کشاورزی نشان از آشنایی ایرانیان با صنعت مواد و متالوژی در کشور است.
وی با بیان اینکه اکنون مقالات دانشجویان ایران در مجلات با رتبه‌های بالا در داخل و خارج از کشور به چاپ می‌رسد، خاطرنشان کرد: ارائه تعداد قابل توجهی مقاله در این همایش نشان از تولید علم در رشته مهندسی مواد و متالوژی است.
دوست‌محمدی با اشاره به اینکه تولید مقاله یکی از شاخص‌های پیشرفت تحقیقاتی در کشور است، اظهار کرد: علم باید دردی از صنعت دوا کند و حرکت در مسیر گسترش علم و دانش و اثرات دستاوردهای پژوهشی در بهبود صنعت کلان مشاهده شود.
وی نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی و تبادل نظر میان اساتید و دانشجویان را از مزایای برگزاری این همایش‌ها دانست.
در این همایش از شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد سفید دشت و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری ، آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران استان و صنایع ورق‌های پوشش دار استان که حامیان مالی همایش بودند، و از داوران این همایش تقدیر شد.
در بخش ارائه شفاهی احمد معنوی و نادیا آب‌زر به ترتیب نفرات اول و دوم و در بخش ارائه مقاله به شکل پوستر مسعود فتحی نفر اول و مجتبی صادقی نفر دوم این همایش شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار