تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از بهره مندی ۳۳ هزار کشاورز چهارمحالی از تسهیلات اجرای سیستم آبیاری نوین خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ 05 October 2017
به‌گزارش تابناک شهرکرد- سیدطاهر نوربخش با اعلام این خبر، اظهار کرد: توسعه تجهیزات آبیاری نوین در باغات و اراضی کشاورزی از مهم‌ترین اهداف دولت در این استان است.
وی با اشاره به اینکه تغییر الگوی کشت در چهارمحال و بختیاری ضروری است، افزود: کاهش منابع آب در استان چهارمحال و بختیاری جدی است و باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
نوربخش گفت: در حال حاضر میزان روان آب‌های چهارمحال و بختیاری۴۰ درصد کاهش داشته است.
مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به کاهش آب قنات‌های چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: کاهش بارش‌ها در سال‌جاری و خشکسالی موجب کاهش آبدهی قنات‌های در این استان شده است.
وی با اشاره به وجود ۸۴۱ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: مرمت قنات‌های این استان از اهداف اصلی جهاد کشاورزی است.
نوربخش عنوان کرد: ۵۰ رشته قنات با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در این استان مرمت شد که بخشی از این مبلغ از محل اعتبارات دولتی و مابقی توسط خودیاری کشاورزان تامین شده است.
مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید از کشت گیاهان با نیاز آبی بالا در این استان پرهیز شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار