تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری گفت : شرایط چهارمحال و بختیاری به گونه‌ای است که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاری فضای کسب وکار و اشتغال و تولید را رونق داد و در همین راستا بایستی موانع جذب سرمایه‌گذاری در آن برطرف شود.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 04 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- گودرز امیری در ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری دارای پتانسیل‌های عظیمی است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در آن وجود دارد، ولی متأسفانه از این فرصت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.
وی افزود : شرایط چهارمحال و بختیاری به گونه‌ای است که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاری فضای کسب وکار و اشتغال و تولید را رونق داد و در همین راستا بایستی موانع جذب سرمایه‌گذاری در آن برطرف شود.
امیری با اشاره به عدم حضور برخی مدیران اجرایی در جلسات دو هفته اخیر، تصریح کرد: متأسفانه برخی مدیران در خدمت‌رسانی مردم و حضور در جلسات تعلل کرده، که درصورت تکرار این موضوع، نامه‌ای به وزاری دستگاه‌های مربوطه ارسال می‌شود .
وی در خصوص ژئوپارک کوهرنگ نیز تصریح کرد: مطالعات اولیه طرح ژئوپارک کوهرنگ برای اجرایی شدن در حال بررسی است.
امیری اظهار کرد: وجود گنبدهای نمکی، غارها، آبشارها، تونل‌ها و سایر جاذبه‌های طبیعی در چهارمحال و بختیاری زمینه تبدیل این استان به ژئوپارک را فراهم کرده است .
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشکل تأمین آب طرح سنگ‌شکن آهک هیدراته، تصریح کر د: تأمین آب این طرح به صورت سیار باشد.
وی با اشاره به اینکه طرح اوره آمونیاک فرصت شغلی بسیاری را دراستان ایجاد خواهد کرد، گفت: بخشی از اعتبار کارخانه اوره آمونیاک از طریق مجری و بخشی به صورت فاینانس از آلمان و کشورهای اروپایی تأمین می‌شود.
امیری گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد باید هر چه سریع‌تر تکلیف نحوه مشارکت در احداث بیمارستان 540 تختخوابی مرکز چهارمحال و بختیاری با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء را مشخص کند.
وی با اشاره به اینکه مقرر بود سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری در هفته جاری رونمایی شود، گفت: این سامانه از طرح‌های مهمی است که بایستی قبل از رونمایی تمامی ایرادات آن مرتفع شود به همین دلیل رونمایی آن به هفته آینده موکول خواهد شد.
امیری افزود: این سامانه نقش مهمی در تسهیل و روان‌سازی مسیر سرمایه‌گذاری دارد.
وی اظهار کرد: کارشناسان مربوطه طی یک هفته آینده فرایندها و قابلیت‌های این سامانه را مجدداً بررسی و چنانچه با ایراد و خطاهایی مواجه شدند نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.
سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد : نبود اعتبار و منابع مالی باعث کندی در روند اجرایی احداث شهرک تفریحی توریستی شیدا شده است که براساس توافق به عمل آمده با پیمانکار قرار شد تا در ازای دریافت زمین نسبت به تامین زیرساخت‌ها در این مجموعه اقدام شود.
وی ایجاد کنسرسیوم و مشخص شدن متولی خاص برای شهرک تفریحی توریستی شیدا را ضرو ر ی دانست و خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره برداری از این مجموعه وضعیت گردشگری منطقه متحول می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار