تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: شکل‌گیری تیمی برای اجرای مقدمات طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی ضروری است.
کد خبر: ۵۰۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 04 October 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حبیب‌‌الله وفایی در ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به انعقاد تفاهم نامه استقرار صنایع پوشاک با سرمایه‌گذاری 720 میلیارد ریال در روستاهای این استان، اظهار کرد: هدف از اجرای این تفاهم‌نامه افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، تجهیز و تقویت کارگاه‌های روستایی تولید پوشاک و رونق اقتصادی است.
وی با اشاره به اینکه استقرار صنایع پوشاک در روستاهای این استان، زمینه اشتغال مستقیم یک هزار و 550 نفر را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: 20 درصدسرمایه اجرای این طرح در مناطق روستایی منتخب از طریق تشکیل و راه‌اندازی کارگاه‌های روستایی و 30 در صد نیز از طریق شرکت پشتیبان ملی تأمین شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در ادامه افزود: برای تأمین 50 درصد مابقی سرمایه این طرح نیازبه اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری است.
وی با اشاره به ماده 27 برنامه ششم توسعه در خصوص شناسایی روستاهای مشمول این طرح، تصریح کرد: در حال حاضر 20 روستا در چهارمحال و بختیاری برای اجرای این طرح شناسایی شده است و تاپایان هفته آتی روستاهای دیگر مشمول این طرح شناسایی و معرفی خواهند شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نرخ سود تسهیلات این طرح 9 درصد اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح تا پایان سال 97 به طول می‌انجامد.
وفایی با اشاره به اینکه خوشبختانه اعتبار این طرح آماده است و هر استانی که سریع‌تر طرح را به مرحله اجرا برساند در جذب اعتبارات مقدم‌تر خواهد بود،خاطرنشان کرد: شکل‌گیری تیمی برای اجرای مقدمات طرح تولید پوشاک در مناطق روستایی ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار