تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر سیاه چادر به عنوان یک کارگاه تولیدی است، گفت: 35 درصد ازصنایع دستی تولیدی توسط عشایر این استان تولید می شود.
کد خبر: ۵۰۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 27 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- یحیی حسین پور در بازدید از کارگاه آموزشی صنایع دستی و پیشگیری بیمارهای دامی عشایر شهرستان اردل اظهار کرد: در نیمه نخست امسال، افزون بر 35 هزار تن محصولات لبنی توسط عشایر استان تولید شده است.
وی با اشاره به تولید 10 هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کوچرو از زمان استقرار در مناطق ییلاقی این استان در سال جاری گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل امورعشایر چهارمحال و بختیاری افزود: عشایر این استان در نیمه نخست امسال بیش از 250 تن پشم گوسفند تولید کردند که 70 درصد آن در داخل استان کاربرد دارد.
وی اعطای تسهیلات ارزان قیمت به خانوارهای عشایری به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز فصول سرد سال در مناطق قشلاقی توسط دولت تدبیر و امید را از دیگر دلایل افزایش تولید پروتئین و دیگر محصولات دامی در بین عشایر کوچرو عنوان کرد.
حسین پور با اشاره به اینکه عشایر در 85 درصد از گستره جغرافیایی این استان پراکنده ‌اند، اظهار کرد: نیمی از گوشت قرمز مصرفی استان توسط عشایر تولید و تامین می شود.
چهارمحال و بختیاری با داشتن 126 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 700 هزار راس دام سبک بعد از استان فارس دومین استان عشایر نشین کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار