تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس حفاظت محیط زیست بروجن از مهاجرت زود هنگام تعدادی از پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب های بیت المللی گندمان و چغاخور در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۰۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 27 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی منصوری اظهار کرد: تاثیر پدیده خشکسالی در استانهای همجوار و نامساعد شدن زیستگاه های کشورهای آسیای مرکزی و سیبری، موجب شده تا تعدادی از پرندگان مهاجر در اوایل پاییز سال جاری به این مناطق مهاجرت کنند.
وی گفت: مهاجرت زودهنگام پرندگان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش یافته است.
منصوری این پرندگان را از خانواده اردک ها،غاز خاکستری، دُرنا، حواصیل، اگرت، اکراس، خروس کولی و چنگرها دانست ئ گفت: این پرندگان تا فصل سرما و یخبندان در تالاب های بین المللی گندمان و چغاخور حضور دارند.
رئیس حفاظت محیط زیست بروجن از مشاهده 2 گونه پرنده مهاجر کمیاب شامل'حواصیل شب' و'خوتکا ' در تالاب بین المللی گندمان این شهرستان در تابستان امسال خبر داد و گفت: 67 قطعه از این گونه ها که از خانواده اردک ها هستند، نخستین بار در تالاب بین المللی گندمان لانه سازی و تخمگذاری کردند.
وی افزود: در حال حاضر30 هزار پرنده آبزی و کنار آبزی از خانواده مرغابی سانان، اردک، لک لک، اگرت و خروس کولی در تالاب های گندمان و چغاخور شهرستان بروجن وجود دارد.
تالاب های بین المللی چغاخور و گندمان در شهرستان بروجن در 70 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار