تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، برگزاری دوره آموزشی یک ساله ویژه نوآموزان 2 زبانه مقطع پیش دبستانی را از برنامه های سال جاری این وزارتخانه دانست.
کد خبر: ۴۹۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 23 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- رخساره فضلی در حاشیه آیین نمادین زنگ مهر در دبستان حضرت معصومه (س) شهرکرد افزود: یکی از مشکلات حوزه آموزش و پرورش در مقطع دبستان دانش آموزان 2 زبانه هستند که آشنایی لازم را با زبان و ادبیات فارسی ندارند، از این رو امسال برنامه ریزی شده تا با برگزاری دوره های یکساله آمادگی لازم برای این کودکان ایجاد شود.
وی ادامه داد: این فعالیت جدید در سالهای گذشته به صورت دوره آموزشی فشرده بوده، اما به تازگی با تصمیم وزارت آموزش و پرورش این دوره به مدت یک سال افزایش یافته است.
فضلی ادامه کرد: از این رو نوآموزان پیش دبستانی در استانهای کشور با حمایت دولت از این دوره های آموزشی بهره مند می شوند تا آمادگی لازم را برای فهم زبان فارسی در کلاس اول به دست آوردند.
مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی جدید تاکنون 400 هزار نوآموز در مقطع پیش دبستانی ثبت نام کرده اند و پیش بینی می شود این تعداد تا یک میلیون نفر نیز افزایش یابد.
فضلی در این برنامه بخش هایی از پیام وزیر آموزش و پرورش را بمناسبت بازگشایی مدارس قرائت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار