تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح همیار گردشگر در راستای اجرای تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان همزمان با این هفته انجام می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 23 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حیدر صادقی با اشاره به شعار هفته گردشگری با مضمون گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه و سفرکن، لذت ببر، احترام بگذار اظهار کرد: طرح همیار گردشگر در راستای اجرای تفاهم‌نامه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان همزمان با این هفته انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در این هفته زنگ گردشگری در یکی از مدارس استان نواخته خواهد شد، عنوان کرد: طرح موزه‌مدرسه با نشانه‌های بومی محلی نیز همزمان با هفته گردشگری اجرا و در این موزه آثار مردم‌شناسی معاصر و آثار هنری و صنایع‌دستی دانش‌آموزان به‌نمایش گذاشته خواهد شد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همکاری در طراحی و تدوین استانداردها و محتوای رشته‌های میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در هنرستان‌ها و آموزشگاه‌های متوسطه، همکاری در نیازسنجی، برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های مرتبط، همکاری در برگزاری جشنواره‌ها، المپیادها و رویدادهای فرهنگی، استفاده از ظرفیت مدارس هوشمند به‌منظور آموزش‌های الکترونیکی با رویکرد حفظ و پاسداری از میراث‌فرهنگی از برنامه‌های مهم در این هفته است.
صادقی افزود: همکاری در تشکیل انجمن‌های علمی گردشگری در مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی به‌عنوان مروجان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مشارکت در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کانون‌های فرهنگی تربیتی، همکاری در ایجاد پایگاه‌های تابستانی گردشگری، همکاری در زمینه بهبود اوقات فراغت دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و ... نیز از برنامه‌های اجرایی این معاونت در هفته گرامیداشت گردشگری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار