تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بهبود کیفیت، قیمت هر کیلوگرم مغز بادام از نوع 'مامایی' این استان را از 900 هزار ریال به یک میلیون و 370 هزار ریال افزایش داد.
کد خبر: ۴۹۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 21 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی از صدور نخستین محموله مغز بادام از رقم مامایی به کشور هندوستان خبر داد و گفت: امسال افزون بر 5 هزار تن مغز بادام مامایی به ارزش حدود 148 میلیون دلار با تجار هندی انعقاد قرارداد شده است.
وی میزان بادام تولیدی سال جاری استان را 24 هزار تن برآورد کرد و افزود: 70 درصد از محصول بادام تولیدی استان را رقم مامایی تشکیل می دهد که معادل 10 برابر صادرات کل بادام کشور است.
وی قیمت هر کیلوگرم مغز بادام صادراتی استان در سال جاری را برای نخستین بار یک میلیون و 370 هزار ریال اعلام و اظهار کرد: بدلیل مرغوبیت این محصول، بیشتر کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس برای خرید اعلام آمادگی کرده اند.
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سطح زیرکشت باغات بادام استان را 14 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: حدود 2 هزار هکتار از این باغات بصورت نهال و نابارورند.
وی توضیح داد: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست تولید بادام کشور را دارد و امسال بطور میانگین حدود 2 تن در هکتار تولید شده است.
وی مهمترین ارقام محصول بادام تولیدی در استان را سفید، مامایی، ربیع و شاهرود ذکر کرد و تصریح کرد: 80 درصد آبیاری این محصول قطره‌‎ای و 20 درصد آن نشتی است.
40 هزار و 890 هکتار از زمین های کشاورزی این استان به کشت محصولات باغی اختصاص دارد که 30 هزار و 704 هکتار آن بارور است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود و سطح زیرکشت استان 270 هزار هکتار با 60 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار