تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه دهه ماه محرم یکهزار و 100 مبلغ و مبلغه دینی از استان های خراسان، قم و اصفهان به مناطق روستایی و عشایری این استان اعزام شدند.
کد خبر: ۴۹۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 21 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی افزود: از این تعداد 250 مبلغه خواهر هستند که در برپایی مجالس فرهنگی مذهبی و روضه خوانی ویژه بانوان مشارکت خواهند کرد.
وی هدف از استقرار مبلغان در مساجد، تکایا و حسینیه های مناطق دور افتاده استان را ترویج فرهنگ عاشورایی ، بازگو کردن صحیح واقعه کربلا و پاسخگویی به سوالات شرعی اعلام کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال وبختیاری افزود: از این تعداد کارشناس دینی و مذهبی تعداد 220 مبلغ و 85 مبلغه بومی به فعالیت های فرهنگی مشغول هستند.
حجت الاسلام مرتضوی، زمان فعالیت مبلغان اعزامی را دهه نخست ماه محرم اعلام کرد و گفت: محل اسکان و خانه های عالم نیز برای مبلغان اعزامی تدارک دیده شده است.
وی از شناسنامه دار کردن و صدور کد فعالیت برای مبلغ و مبلغه دینی، مذهبی در این استان خبر داد و اظهار کرد: 800 مبلغ و 300 مبلغه دارای پروانه شناسایی در سامانه جامع اعزام مبلغ (سجام) ثبت نام و کد دائم دریافت کرده اند.
وی افزود: مبلغان بیشتر در مناسبت های مختلف از جمله در ماههای محرم و رمضان، ایام ارتحال حضرت امام (ره) ، ماه صفر، اعیاد شعبانیه، ایام فاطمیه، دهه فجر، بعثت و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال فعالیت دارند و در امور فرهنگی و تبلیغی با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می‌کنند.
وی برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه ها و هیات های مذهبی و توجه به برنامه ‌های قرآنی را از اهداف اصلی فعالیت ‌های تبلیغی مبلغان دانست.
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: ارتقای کیفی برنامه‌های عزاداری و تبیین معارف اسلامی همچون اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین (ع) و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فعالیت‌های تبلیغی مبلغان اعزامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار