تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری برای بررسی ابعاد حادثه ریزش ورودی تونل چری کوهرنگ دستور ویژه صادر کرد.
کد خبر: ۴۹۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 20 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در پنجمین شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با تسلیت به خانواده های درگذشتگان این حادثه تاکید کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری موظفند نسبت به پیگیری ابعاد مختلف این حادثه و اعلام نظر کارشناسی در این خصوص اقدام کنند.
وی افزود: شفاف سازی و اعلام نظر کارشناسی ابعاد مختلف حادثه ریزش ورودی تونل چری بایستی از طریق رسانه های گروهی به مردم اطلاع رسانی شود.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: از همان لحظات ابتدایی وقوع حادثه تمامی مسئولان به همراه نیروهای مردمی و محلی وارد منطقه شده و از نزدیک کار امداد رسانی را آغاز کردند.
وی یادآور شد: همکاری، تعامل و همراهی مسئولان، مردم و گروه های مختلف امدادرسان مربوط به حادثه ریزش تونل چری مطلوب و قابل قدردانی است.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ادامه عملیات اجرایی احداث تونل چری بایستی با دقت، رعایت نکات ایمنی و براساس استانداردهای علمی انجام و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
وی گفت: گردنه چری یکی از سخت گذرترین محورهای ارتباطی است که به محض شروع بارندگی مسدود می شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: تاکنون ده ها نفر در این مسیر به علت سرما و یا سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: احداث تونل چری به طول سه هزار و 300 متر براساس نظر مشاوران کشور و با هدف رفع نقاط حادثه خیز و کاهش خسارات جاده ای آغاز شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با احداث تونل چری 14 کیلومتر از مسیر ارتباطی این استان به خوزستان کوتاه تر می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشکسالی های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و مهار سیلاب ها با هدف ارتقای بهره وری در مدیریت و مصرف منابع آب باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: به همین منظور کاهش فشار به استفاده از منابع آب و جلوگیری از توسعه طرح های آبی ضروری است.
وی گفت: هم اینک وضعیت آب بخش های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت چهارمحال و بختیاری در حالت بحران قرار گرفته است.
وی یادآور شد: امسال برای اجرای طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و مهار سیلاب ها در چهارمحال و بختیاری اعتبارات مطلوبی در نظر گرفته شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: عصر سه شنبه حین عملیات بتن ریزی گالری ورودی تونل چری، توده ای از پیشانی کار حرکت و به سمت ورودی تونل سقوط کرد که منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن چهار نفر شد.
حسینعلی مقصودی تاکید کرد: هم اینک تیم های اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به منظور بررسی جامع و کارشناسی ابعاد مختلف حادثه در منطقه حاضر هستند.
عملیات اجرایی احداث تونل چری و راه های دسترسی به طول سه هزار و 300 متر از مهر 1394 آغاز شده و هم اینک دارای 20 درصد پیشرفت فیزیکی است.
تاکنون برای اجرای این طرح 150 هزار متر مکعب خاکبرداری شده و در مجموع 20 متر از آن حفاری شده است.
گردنه چری به عنوان یکی از سخت گذرترین جاده های کشور در ارتفاعات زاگرس شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری و در مسیر ارتباطی این استان به خوزستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار