نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه ریزش بخشی از تونل گردنه چری در شهرستان کوهرنگ به صورت ویژه بررسی و ابعاد آن ارزیابی می شود.
کد خبر: ۴۹۶۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 20 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بر اثر ریزش بخش ابتدایی تونل گردنه چری در منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ عصر سه شنبه بیست و هشتم شهریورماه سه نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و 5 تن نیز مصدوم شدند.
علی کاظمی باباحیدری با تسلیت به خانواده درگذشتگان و آرزوی بهبودی برای مصدومان این حادثه افزود: یک تیم کارشناسی به همراه نماینده مجلس شورای اسلامی اقدام به تهیه گزارش میدانی در خصوص این حادثه و ابعاد و علت ریزش تونل کرده و نتیجه را به مسئولان و رسانه های جمعی اعلام می کنند.
وی گفت: متاسفانه در این حادثه 2 برادر از شهر جونقان و یک تن از کارکنان بومی مالک آباد که محل احداث تونل در آن قرار دارد، جان خود را از دست دادند.
کاظمی یادآور شد: رعایت اصول ایمنی در طرحهای حفاری بسیاری ضروری است و در این زمینه باید پیش از آغاز کار مسائل ایمنی مد نظر باشد.
نماینده مردم شهرستانهای اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: جان انسان ها از همه طرح ها با ارزش و مهمتر است و باید در اجرای همه طرحها پیوست ایمنی و رعایت اصول حفاظت افراد همواره مورد نظر باشد.
به گفته وی، احداث تونل گردنه چری برای استان به ویژه برای خروج شهرستان کوهرنگ ضروری است چرا که مردم این منطقه در فصل سرما با مشکلات تردد روبرو هستند و حتی با بارش برف این گردنه مسدود می شود و راه شهرستان کوهرنگ به سمت مسجد سلیمان در خوزستان بسته می شود.
در این حادثه غلامعباس کریمی بعنوان کارگر از روستای مالک آباد صمصمامی، حبیب و وحید قاسمی از شهر جونقان جان باختند.
احداث گردنه چری حد فاصل منطقه بازفت شهرستان کوهرنگ یکی از خواسته های اصلی مردم منطقه بوده است، زیرا این گردنه در 120 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری در زمستان به دلیل بارش برف دچار مشکلات رفت و آمد می شود و مردم منطقه به سختی از این محور عبور می کنند و احداث گردنه یکی از ضروریات نقاط حادثه خیز در استان است.
فرماندار کوهرنگ نیز پیشتر اعلا کرده بود: به علت نبود ایمنی لازم تونل تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و هم اکنون هیچ کارگری در محل کار حضور ندارد.
مرتضی زمانپور گفت: ایمنی کارگران تامین نشده بود.
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است که بخش عمده ای از عشایر این استان از این محور برای تردد به استان خوزستان استفاده می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار