تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری سهم این استان از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر را 8 هزار و 420 میلیارد ریال عنوان کرد.
کد خبر: ۴۹۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 19 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید عباس جزایری در شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: 2 برنامه ملی ایجاد اشتغال شامل طرح اشتغال فراگیر به عنوان طرح عام و اشتغال روستایی با عنوان طرح خاص اشتغال، بیست و ششم شهریورماه جاری در سازمان برنامه و بودجه آغاز شد.
به گفته وی، در طرح اشتغال فراگیر 200 هزار میلیارد ریال در سطح کشور در نظر گرفته شده است که سهم چهارمحال و بختیاری 4.21 درصد از این میزان تسهیلات است.
جزایری ادامه داد: در بخش اشتغال روستایی نیز در سطح کشور 50 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و 50 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بانکها در نظر گرفته شده است که با پیگیری مسئولان استانی پیش بینی می شود، سهم این استان با درصد 4.21 تخصیص یابد.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان در برنامه ریزی های اجرای طرح تکاپو در 14 رسته شامل صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و دامپروری، فرآوری گیاهان دارویی و زعفران، کشت گلخانه و میوه هسته دار و دانه دار، تولیدات دام و طیور، آبزیان، فرش دستباف، اصناف تولیدی، توزیعی و خدماتی، صنایع فلزی و کانی های غیر فلزی، صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی، کسب و کارهای فناوری اطلاعات، خدمات فنی و مهندسی و مشاوره ای فرصت های شغلی فراگیر پیش بینی شده است.
جزایری افزود: امسال در بخش ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خانگی 220 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان در استان پرداخت می شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: طی چهار سال دولت یازدهم 41 هزار و 900 فرصت شغلی فراهم شد.
قاسم سلیمانی دشتکی با بیان نرخ مشارکت و افزایش نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای طرح های ملی اشتغال و تخصیص اعتبارات اشتغالزا در استان، پیش بینی می شود تا پایان سال 97 تحول بزرگی در اشتغال استان ایجاد می شود.
به گفته وی، با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم و ایجاد اشتغال باید برخی ادارات بدنه و سیستم اداری خود را قوی تر و اصلاح کنند.
بنابراین گزارش اعضای شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری 35 طرح ایجاد اشتغال مشاغل خانگی در بخش کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان با یک میلیارد و 350 میلیون ریال تسهیلات را تصویب کردند.
شورای عالی اشتغال طرح اشتغال فراگیر را در سال 1395 تصویب کرد و در اشتغال فراگیر هم طرف عرضه و هم طرف تقاضا بررسی می شود، در طرف عرضه رسته های پر اشتغال مورد توجه قرار گرفته است.
در اشتغال فراگیر به فعالیت های منتخب، مداخلات نهادی و سیاستی، نظام تامین مالی مناسب با بنگاهها و اشتغال حمایتی توجه شده است.
اجرای طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار (تکاپو) در هشت استان کشور در رسته فعالیت های فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی،پوشاک و گردشگری از جمله برنامه های توسعه اشتغال در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار