معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح نماد در مدارس استان همزمان با شروع سال تحصیلی خبر داد.
کد خبر: ۴۹۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 19 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- خدایار قاسم‌پور در جلسه تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طرح نماد (نظام مراقبت آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان) از ابتدای سال تحصیلی جدید در 12 مدرسه استان در تمامی مقاطع شامل 6 مدرسه در ناحیه یک شهرکرد و 6 مدرسه در شهرستان فارسان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح «نماد» بزرگ‌ترین طرح اجتماعی است که برای آموزش دانش‌آموزان و خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود افزود: با اجرای این طرح در هر مدرسه یک کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: افزایش ‌حمایت‌های روانی و اجتماعی از دانش‌آموزان و افرایش توانمندی آنان در برابر آسیب‎های اجتماعی از جمله مزایای اجرای این طرح است.

قاسم‌پور اضافه کرد: آموزش و پرورش استان در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌های اجتماعی پوشش 40 درصدی جامعه هدف را دارد ولی متأسفانه در این امر کارشناس مستقیمی در مدارس استان وجود ندارد.

وی با اشاره به وجود 13 میلیون دانش‌آموز در کشور گفت: در‌حال حاضر در چهارمحال و بختیاری 195 هزار دانش‌آموز و 25 هزار فرهنگی وجود دارد که با میانگین وجود خانواده‌های 4 نفره، 90 درصد از جمعیت استان از برنامه‌های آموزش و پرورش برخوردار می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: با سرمایه‌گذاری بلند‌مدت بر روی تخصصی شدن محتوای موجود در آموزش و پرورش و انجام طرح‌های پیشگیرانه می‌توان در هزینه‌هایی که باید در آینده صرف درمان معتادان شود صرفه‌جویی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار