دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:
تابناک چهارمحال وبختیاری- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در درمان اعتیاد سال‌های 94 و 95 دوران پررونقی برای استان بوده است و این نشان از افزایش میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری است .
کد خبر: ۴۹۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 19 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیدقدیر مرتضوی در جلسه مشترک کمیته‌های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های متولی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد نقش موثری دارند .

وی افزود: در درمان اعتیاد سال‌های 94 و 95 دوران پررونقی برای استان بوده است و این نشان از افزایش میل به ترک اعتیاد در چهارمحال و بختیاری است .

معاون توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی استان نیز گفت: بالا بودن نرخ بیکاری از دلایل گرایش به مواد مخدر در استان است .

شهرام مقدس ادامه داد: برای پیشگیری از اعتیاد باید به آموزش در سنین پایین توجه ویژه شود .

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: در پیشگیری از اعتیاد هدف کنترل بیماری‌هایی همانند ایدز و جلوگیری از رفتارهای پرخطر است .

علیرضا اصغرزاده بیان کرد: پیشنهاد می‌شود دانشگاه علوم پزشکی به سامانه ثبت احوال و بیمه سلامت متصل شود تا مواردی همچون قرار گرفتن اموات در لیست آنان که در قید حیات هستند، صورت نگیرد و همه چیز به روز شود .

وی اضافه کرد: لازم است بخشی از برنامه طرح تحول نظام سلامت به درمان و به طور ویژه پیشگیری از اعتیاد گسترش یابد.

اصغر زاده اظهار کرد: باید با نگاه درمانگری به مسئله درمان اعتیاد پرداخت تا پزشک راحت‌تر به درمان را انجام دهد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش استان نیز بیان کرد: در مدارس استان پوشش 40 درصدری در پیشگیری از اعتیاد حاصل شده است اما نیروی کار به شکل خاص در مدارس وجود ندارد .

خدایار قاسم‌پور تصریح کرد: بیش از 90 درصد خانواده‌ها از برنامه‌های آموزش و پرورش متاثر می‌شوند و لازم است به این دستگاه توجه بیشتری شود .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنس دانش‌آموزان با گذشته متفاوت است و تلاش آموزش و پرورش این است که سایه آموزش از پرورش برداشته شود تا به تربیت انسان متوازن دست یافت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار