استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری بر لزوم جلوگیری از ورود و خروج بدون مجوز دام به‌منظور کنترل عوامل بیماری‌زا در استان تأکید کرد.
کد خبر: ۴۹۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 19 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی طی نامه‌ای ضمن اینکه از فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری خواست از ورود و خروج دام و محموله‌های دامی بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی جلوگیری شود، اظهار کرد: حمل و نقل غیرمجاز از مهمترین راه‌‌های ورود و خروج عوامل بیماری‌زای دامی به استان است.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است؛

با توجه به اعلام کارشناسان دامپزشکی یکی از مهمترین راه‌های ورود عوامل بیماری‌ها به استان حمل و نقل غیرمجاز دام زنده و فراورده‌های خام دامی است.

در ادامه نامه آمده است، اولین و موثرترین راه مقابله با این بیماری‌ها و مشکلات ناشی از آن جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌های میکروبی و یا ویروسی از طریق کنترل مبادی ورودی استان است.

سلیمانی دشتکی از فرماندهی انتظامی استان خواست با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم و یا تشدید کنترل راه‌های مواصلاتی با استانهای مجاور از ورود محموله‌ها دام، طیور، آبزیان و همچنین فراورده‌های خام دامی و خوراک دام فاقد مجوزهای لازم به استان جلوگیری به‌عمل آورده و متخلفین را به مراجع قضایی معرفی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار