تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: شرکت آب منطقه ای استحکام سازی حاشیه رودخانه های این استان را در دستور کار قرار دهد.
کد خبر: ۴۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹ 17 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در کارگروه حفاظت کیفی زاینده رود و حفاظت از منابع آب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: استحکام سازی حاشیه رودخانه های استان با هدف کمک به محیط زیست، حفظ حریم و جلوگیری از فرسایش خاک باید انجام شود.
وی افزود: حریم کنونی رودخانه زاینده رود مشکلاتی را برای برخی از مردم منطقه ایجاد کرده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: به همین منظور شرکت اب منطقه ای چهارمحال و بختیاری ساماندهی و تجدید نظر در تعیین حریم رودخانه زاینده رود را به وزارت نیرو اعلام کند.
وی یادآور شد: حفظ منافع مردم، مدیریت در مصرف منابع آب و احیای دشت ها و تالاب های در معرض خطر بایستی به طور ویژه از سوی مسئولان دستگاه های اجرایی مربوطه پیگیری و اجرایی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اجرای شبکه های جمع آوری فاضلاب در روستاهای استان نقش مهمی در ارتقای شاخص های زیست محیطی ایفا می کند.
گودرز امیری اظهار کرد: بر همین اساس بزودی شبکه جمع آوری فاضلاب هفت روستای شهرستان سامان شامل یاسه چای، مارکده، قوچان، چم عالی، هوره، چمزین و دشتی اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به لزوم اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری افزود: به همین منظور باید نشست های توجیهی برای شهرداران و دهیاران استان برگزار شود.
امیری تاکید کرد: طرح تفکیک آب آشامیدنی از آب فضای سبز یکی از مهمترین طرح های اجرا شده دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مجوزهای لازم برای اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب هفت روستای شهرستان سامان شامل یاسه چای، مارکده، قوچان، چم عالی، هوره، چمزین و دشتی به زودی صادر می شود.
شهرام احمدی فارسانی تاکید کرد: 8 ایستگاه نمونه برداری آب در حوضه زاینده رود وحود دارد.
وی افزود: بر روی هر نمونه برداری آب 23 آزمایش علمی و تخصصی صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 600 متر مربع تصرفات در رودخانه های استان رفع شده است.
کوروش نادری تصریح کرد: از سال 1390 تاکنون 5 کیلومتر از رودخانه های چهارمحال و بختیاری ساماندهی و ساحل سازی شود.
وی یادآور شد: 190 کیلومتر مطالعات مرحله نخست ساماندهی و تعیین حریم و بستر رودخانه های چهارمحال و بختیاری امسال انجام می شود.
تغییر الگوی کشت، کاشت گیاهان کم آب بر، توسعه باغات در زمین های شیبدار، کشت گیاهان دارویی و تجهیز زمین های کشاورزی به شبکه های آبیاری نوین از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در چهارمحال و بختیاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار