مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: از سال 93 اداره‌کل دامپزشکی استان با هماهنگی‌های بین‌بخشی اقدام به جمع‌آوری مراکز زنده فروشی در شهر لردگان و روستاهای اطراف کرده است.
کد خبر: ۴۹۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 16 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه عرضه مرغ زنده در لردگان سبب ایجاد مشکلاتی از جمله مصرف مرغ بیمار، آلودگی محیط زیست و انتقال عوامل میکروبی از طیور بیمار به طیور سالم می‌شود اظهار کرد: جلوگیری از کشتار و عرضه مرغ زنده تاکنون در این شهرستان باعث ایجاد شغل دائم و ارائه محصولات بهداشتی شده است.

وی ادامه داد: از سال 93 اداره‌کل دامپزشکی استان با هماهنگی‌های بین‌بخشی اقدام به جمع‌آوری مراکز زنده‌فروشی مرغ در شهر لردگان و روستاهای اطراف کرده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: پس از این اقدام تعدادی از افرادی که از طریق دوره‌گردی اقدام به فروش مرغ زنده می‌کردند با تغییر شغل اقدام به احداث مراکز عرضه مرغ کشتارشده تازه و منجمد کردند و در این راستا بیش از 5 شغل ثابت فروشندگی مرغ کشتاری ایجاد شد.

نجاتی گفت: با احتساب توزیع‌کنندگان مرغ کشتاری در واحدهای سوپرمارکت این رقم به چند هزار نفر هم می‌رسد و به این رقم باید تعداد رانندگانی را که اقدام به حمل مرغ زنده به کشتارگاه و همچنین از کشتارگاه به شهر لردگان می‌کنند را اضافه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار