تابناک چهارمحال وبختیاری- دهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در لردگان با معرفی آثار برتر به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۴۹۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 14 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عصر امروز دهمین جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در شهرستان لردگان به کار خود پایان می‌دهد. این جشنواره به میزبانی شهرستان لردگان با هدف حفظ ادبیات فارسی، هنر اصیل شاهنامه‌خوانی و نقالی و معرفی این هنر به نسل جوان منطبق بر فرهنگ ایرانی- اسلامی با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی، نقالان و هنرمندان موسیقی از مناطق زاگرس نشین از استان‌های هرمزگان، تهران، ایلام، بوشهر، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، فارس، یزد و چهارمحال و بختیاری به میزبانی شهرستان لردگان از تاریخ 22 شهریورماه سال‌جاری آغاز شد.

بیش از 120 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد حدود 40 اثر به مرحله رقابتی و نهایی این جشنواره راه پیدا کردند و هنرمندان شاهنامه‌خوان و نقال به مدت دو روز به رقابت پرداختند و در پایان جشنواره آثار برتر پس از بررسی داوران معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ در بین قوم بختیاری شاهنامه‌خوانی و نقالی از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است و شاهنامه‌خوانی در بسیاری از مهمانی‌های قوم بختیاری‌ یک رسم دیرینه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار