تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از افزایش 15 درصدی تولید گوشت قرمز طی سال جاری در این استان خبر داد و گفت: با این مقدار تولید بیش از 8 هزار تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف در استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۹۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 13 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سام مردانی سرانه مصرف گوشت قرمز این استان را 19 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور پایین تر از این استان است.
وی از تولید سالانه 317 هزار تن محصولات دامی، طیور و شیلات در استان خبر داد و گفت: چهارمحال وبختیاری در تولید گوشت قرمز رتبه دوم و در تولید ماهی سردابی رتبه نخست کشور را دارد.
وی با بیان فعالیت بیش از 365 واحد گاوداری صنعتی در استان توضیح داد: این استان با داشتن بیش از دو میلیون و 600 هزار راس دام سبک و سنگین یکی از قطب های مهم دامپروری کشور محسوب می شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بیش از 2.5 درصد شیرخام و 3.5 درصد گوشت قرمز کشور در استان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید با کنترل و مهار بیماری های دامی، پرداخت تسهیلات به دامداران و حمایت و خرید محصولات دامی بصورت تضمینی و اصلاح نژاد دامی، رغبت تولید گوشت قرمز در بین دامداران افزایش یافته است.
 بیش از 300 هزار نفر از جمعیت 945 هزار نفری چهارمحال و بختیاری در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار