تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود حدود دو هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد.
کد خبر: ۴۹۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 13 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیروس بیک‌بکان با اشاره به اینکه کشت کلزا در استان از نیمه شهریور ماه آغاز شده و تا نیمه مهرماه ادامه می یابد، اظهار کرد : امسال پیش‌بینی می‌شود حدود دو هزار هکتار از اراضی استان به کشت کلزا اختصاص یابد که تاکنون در 100 هکتار از مزارع استان کشت شده است.

وی با اشاره به شرایط آب و هوای استان و نیاز بالای آبی محصولاتی از جمله سیب زمینی، افزود : در صورتی که برنامه‌های از پیش تعیین شده محقق شود، پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.

بیک‌بکان با اشاره به اینکه در سال گذشته 140 تن کلزا به صورت تضمینی خریداری شد، تصریح کرد : امسال 636 تن کلزا از کلزاکاران استان به صورت تضمینی به قیمت هر کیلوگرم 2783 تومان خریداری شد که نسبت به سال گذشته چهار برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد : مطالبات کلزاکاران استان 10 روز پس از تحویل و ثبت در سامانه به طور کامل پرداخت شد.

بیک بکان گفت : عمده کشت کلزا در مزارع شهرستان های لردگان، شهرکرد و بروجن است و در سایر نقاط استان به صورت اندک کشت می‌‎شود.

وی با اشاره اینکه کلزا گیاهی مدیریت پذیر است، خاطرنشان کرد : لازم است به عواملی از جمله تاریخ مناسب کشت، عمق کشت، تراکم بذر و استفاده از کودهای شیمیایی به منظور تغذیه مناسب گیاه و برآورده شدن نیاز غذایی توجه شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان گفت : توزیع بذرهای ایرانی با یارانه 50 درصد میان کشاورزان و بذرهای خارجی با یارانه بیش از 60 درصد از اقدامات در حال انجام این سازمان است.

بیک‌بکان خاطرنشان کرد : به ازای خرید هر دستگاه ریزدانه کار توسط کشاورزان پنج میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار