تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر 13 هزار و 500 نفر از مردم استان به بیماری دیابت مبتلا هستند.
کد خبر: ۴۹۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴ 12 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمجید فدایی با اشاره به اینکه 490 هزار نفر از جمعیت استان بالای 30 سال سن دارند، اظهار کرد: در حال حاضر 13 هزار و 500 نفر از مردم استان به بیماری دیابت مبتلا هستند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از جمعیت بالای 30 سال در استان از بیماری خود مطلع نیستند، افزود: در حال حاضر با انجام غربالگری، پیش‌بینی می‌شود 9 درصد از جمعیت بالای 30 سال در استان مبتلا به دیابت باشند.

فدایی گفت: این افراد لازم است به منظور غربالگری و پیشگیری، به مراکز بهداشت مراجعه کرده و در صورت دارا بودن بیماری از آن مطلع شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 38 هزار و 500 نفر از جمعیت بالای 30 سال سن در استان به بیماری فشارخون مبتلا هستند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از جمعیت 490 هزار نفری استان که بالای 30 سال سن دارند، حدود 20 درصد به بیماری فشار خون مبتلا بوده که حدود هفت درصد آن‌ها از بیماری خود اطلاعی ندارند و 10 درصد افراد از طریق غربالگری شناسایی خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار