تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، وضعیت مخاطبان سینما در این استان را از نظر کمی نا مطلوب دانست و گفت: سینما و فیلم باید در سبد خانوارهای قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۹۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 12 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد کارگران دهکردی در جشن روز ملی سینما در مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد افزود:سینما در این استان در دولت یازدهم رونق گرفت و یک سینما به مجموع سینماهای استان در این دولت افزوده شد.
وی، ایده قرار گرفتن سینما در سبد فرهنگی و هنری خانوارها را از برنامه های مهم دولت یازدهم بر شمرد و یادآور شد: ظرفیت سینماهای استان از 485 صندلی در دولت دهم به به یکهزار و 285 صندلی افزایش یافت و این رشد باعث دسترسی مردم شهرکرد و بروجن به صندلی های بیشتر سینما شد.
کارگران گفت: به منظور دسترسی مردم شهرها و روستاهای فاقد سینما، طرح سلام سینما در استان در دولت تدبیر و امید کلید خورد.
به گفته وی، طرح سلام سینما به منظور دسترسی همگانی به سینما در دولت یازدهم اجرا شد که این طرح باعث شد در روز ملی سینما بارها مردم از فیلم های در حال اکران استقبال کنند.
کارگران گفت: اکنون در این شاخص به منظور دسترسی مردم سایر شهرها و روستاها به سینما، طرح سینما سیار فعال شده است.
به گفته وی، در دولت یازدهم تعدادی فیلم کوتاه، انیمیشن و مستند تولید شده از 4 عنوان دولت دهم به 27عنوان در دولت یازدهم رسید و تولید فیلم کوتاه در استان 6 برابر شد و اجرای کنسرت صحنه ای از 62 اجرا در دولت دهم به 153 اجرا در دولت یازدهم افزایش یافت.
کارگران یادآور شد: تعداد آموزشگاه های فرهنگی هنری و سینمایی استان از 29 آموزشگاه در دولت گذشته به 48 آموزشگاه در دولت تدبیر و امید رسید.
مسئول انجمن سینمای جوانان شعبه شهرکرد نیز گفت: با حمایت دولت یازدهم و مسوولان استانی، تولید فیلم کوتاه از سوی انجمن افزایش یافت.
سجاد میرزاییان دهکردی در این جشن افزود: این دفتر امسال به عنوان مرکز موفق در برگزاری دوره های آموزشی تک درس مشاغل سینمایی از سوی انجمن سینمای جوانان انتخاب شد.
‎وی گفت: دفتر شهرکرد از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون موفق به برگزاری 6 کلاس مشاغل سینمایی کرده است.
به گفته وی، مهمترین علت موفقیت این دفتر، کاربردی کردن مسائل آموزشی، همکاری استادان دانشگاهی، هنرمندان پیشکسوت و نام آوران در بخش آموزش،تبلیغات محیطی در سطح شهر و فضای مجازی بوده است.
همزمان با روز ملی سینما - بیست و یکم شهریورماه- از سه فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان شهرکرد رونمایی شد.
تاکنون در دو دهه اخیر نزدیک حدود یک هزار نفر در دوره های آموزشی انجمن سینمای جوانان شعبه شهرکرد شرکت کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار