تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد موقوفات استان جوابگوی بسیاری از نیازهای مردم نیست و در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.
کد خبر: ۴۹۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶ 11 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام مرتضی عزیزی در همایش تبیین اندیشه های امام خامنه ای و نشست تخصصی موضوعی وقف با حضور علما و طلاب نخبه استان افزود: تاکنون 300 موقوفه منفعتی در استان شناسایی و ثبت شده که این رقم جوابگوی نیاز مردم نیست.
وی با تاکید بر تبیین بیش از پیش آثار و برکات وقف در جامعه تصریح کرد: در این خصوص کارگروه های تخصصی تشکیل شده تا علاوه بر شناسایی موقوفات بدون درآمد و تلاش برای جذب سرمایه گذار، در تبیین فرهنگ وقف در جامعه اقدامات بیشتری انجام داده شود.
عزیزی تصریح کرد: در سال جاری 10 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است که تلاش برای ایجاد وقف های بیشتر امری ضروری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از مهمترین عوامل برطرف کردن مسائل، مشکلات اقتصادی و نیازهای روز جامعه توسعه و ترویج فرهنگ وقف است، گفت: بسیاری از موقوفات کشور که در گذشته با همت مردم به ثبت رسیده با هدف ترویج، تبلیغ و تبیین آثار و برکات این سنت پسندیده توسط علما و روحانیون شیعه صورت گرفته است.
عزیزی افزود: در عصر کنونی و با توجه به فاصله طبقاتی اقشار مختلف مردم و همچنین نبود پاسخگویی اقتصاد نفتی به نیازهای نامحدود کشور، اقتصاد وقف و گسترش دامنه آن به زندگی عموم مردم بویژه افراد پردرآمد، می تواند راهگشای بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل برطرف کردن نیازهای بیماران صعب العلاج، دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت، فقر، تهیه جهیزیه و مساعدت در امر ازدواج جوانان و اشتغال در جامعه باشد.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوع از جمله برپایی محافل و مجالس قرآنی و مسابقات قرآن در آستان مقدس امامزادگان استان اظهار کرد: یکی از اقدامات ویژه اوقاف، اجرای منویات مقام معظم رهبری در تبدیل کردن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه و جذب مردم بویژه جوانان و نوجوانان به این اماکن متبرکه است.
هم اکنون یک هزار و 664 موقوفه در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد چهار مدرسه علمیه، 300 موقوفه منفعتی، هشت دارالقرآن و آرامستان، 284 حسینیه، تکیه زینبیه و فاطمیه و یک هزار و 58 مسجد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار