مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری گفت: از سال 84 تا کنون حدود 500 میلیون تومان توسط این اداره کل، کمک‌های خیرین و از درآمد نذورات بقعه متبرکه امام‌زاده سید عیسی(ع) جهت بازسازی، تعمیر و فراهم نمودن امکانات جهت انجام امور فرهنگی در این بقعه هزینه شده است.
کد خبر: ۴۹۲۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 11 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی در بازدید از روستای سرآقاسید اظهار کرد: از سال 84 تاکنون حدود 500 میلیون تومان توسط این اداره کل، کمک‌های خیرین و از درآمد نذورات بقعه متبرکه امام‌زاده سید عیسی(ع) جهت بازسازی، تعمیر و فراهم نمودن امکانات جهت انجام امور فرهنگی در این بقعه هزینه شده است.
وی در ادامه بیان داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری جهت امورات فرهنگی و دینی و تبدیل امامزاده سید عیسی(ع) به قطب فرهنگی بخش موگویی شهرستان کوهرنگ، نسبت به اعزام مبلغین دینی در ایام تبلیغ آرامش بهاری ایام نوروز، ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان، نشاط معنوی ایام تابستان، بصیرت عاشورایی در محرم و صفر اقدام کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه در سه سال گذشته تعداد 12 مبلغ دینی به این امامزاده اعزام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرایط منطقه به گونه‌ای است که تنها چند ماه بیشتر دسترسی جاده‌ای به این روستا مهیا نمی‌شود، لذا در مجموع طی سه سال 120 روز مبلغین اعزامی این اداره کل در این روستا به تشریح مسائل فرهنگی پرداختند.
عزیزی با بیان اینکه شرایط اسکان مناسب جهت اقامت مبلغین در این روستا مهیا نبود، افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با توجه به طرح جامع بقعه متبرکه سید عیسی (ع) در سال جاری اقدام به ساخت زائرسرا و خانه عالم با اعتباری بیش از 750 میلیون ریال در جوار این امام‌زاده نمود تا مبلغین بتوانند تعداد روز بیشتری در ایام تبلیغی در این روستا به تبلیغ و فرهنگ سازی دینی بپردازند.
وی با تاکید بر صعب‌العبور بودن جاده دسترسی به بقعه متبرکه سید عیسی(ع) در 7 ماه سال عنوان داشت: به همت اداره بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری و هیئت امنا امام‌زاده ساخت زائرسرا و خانه عالم از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده و تا کنون بیش از 95 درصد پیشرفت داشته که آماده بهره برداری است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال وبختیاری خاطرنشان کرد: این اداره کل در راستای عملیات عمرانی و فعالیت‌های فرهنگی بصورت توامان اقدام می‌کند و با انجام عملیات عمرانی و احیاء فیزیکی بقاع متبرکه شرایط فرهنگی در این مکان‌ها بیش از پیش فراهم شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار