مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 10 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سید عباس جزایری از آغاز طرح سرشماری زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی خبر داد و اظهار کرد: بر اساس قانون مدنی کشور ایران فرزندان ذکور این بانوان نمی‌توانند تابعیت ایرانی داشته باشند.

وی ادامه داد: از آن‌جایی‌ که تعداد قابل توجهی از زنان ایرانی با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند نمی‌توانند برای فرزندان خود شناسنامه، کارت‌ملی و کارت سلامت بگیرند و به همین علت مشکلات بسیاری برای تحصیل و شغل فرزندان آن‌ها ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حل این چالش و مشکل اساسی لایحه‌ای را تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است، افزود: در همین راستا سرشماری فرزندان ذکور این بانوان در استان آغاز شده است و مشمولان واجد شرایط می‌توانند کد ملی خود را به شماره 2000159 ارسال کند.

جزایری در پایان گفت: پس از ارسال پیامک، دریافت اطلاعات و انجام فرآیند قانونی سرشماری اقدامات لازم برای صدور کارت هویت فرزندان ذکور این بانوان انجام خواهد شد.

گفتنی است؛ مشمولان از مراجعه به دستگاه‌های اجرایی استانی و کشوری خودداری و فقط اطلاعات مربوطه را از طریق سامانه پیامکی ارسال کنند و منتظر تماس باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار