تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان از راهیابی 40 نفر از شاهنامه خوانان برتر کشور به دهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ایران خبر داد.
کد خبر: ۴۹۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 10 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرحم شیخی افزود: بیش از 120 اثر به دبیرخانه جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی مناطق زاگرس نشین ارسال شد که از این تعداد 40 نفر به مرحله رقابتی و نهایی راه یافتند.
به گفته وی، آثار رسیده به این جشنواره را علی جمالی به عنوان ناظر داوری و امیر سیاووش فرهادی، ربیع الله فرهمند، عاطفه زمانی و هوشنگ شاهین پور بررسی کردند.
شیخی افزود: افراد منتخب در مرحله بازبینی در روزهای 22 و 23 شهریورماه برای معرفی نفرات برتر با هم به رقابت می پردازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لردگان گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، لرستان، همدان و هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال وبختیاری برگزار می شود.
شیخی، حفظ ادبیات فارسی و هنر اصیل شاهنامه خوانی و نقالی و معرفی آن به نسل جوان، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
در بین قوم بختیاری شاهنامه خوانی و نقالی از قدمت دیرینه ای برخوردار است و در بسیاری از مهمانی بختیاری ها، شاهنامه خوانی یک رسم است.
شهرستان لردگان در 190 کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار