تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود هفت هزار تن گردو از باغات استان برداشت شود.
کد خبر: ۴۹۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 10 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه برداشت گردو از سطح باغات استان از نیمه شهریورماه آغاز و تا نیمه مهر ماه ادامه می‌یابد، اظهار کرد: سطح زیر کشت گردو در استان هفت هزار هکتار است که از مجموع سطح اختصاص یافته، پنج هزار هکتار بارور و مابقی به صورت نهال هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شش هزار تن گردو از باغات استان برداشت شد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود هفت هزار تن گردو و به طور متوسط از هر هکتار یک هزار و 400 کیلوگرم برداشت شود.

شیرانی گفت: حدود 60 درصد از گردوی تولیدی به خارج از استان فرستاده می‌شود و 40 درصد برای مصرف داخل استان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اغلب گردوی کشت شده در استان از نوع بذری است، تصریح کرد: بار ندادن مناسب و مطلوب این نوع رقم از مشکلات گردوی استان است و اصلاح و احیاء ارقام پر بار و برتر از برنامه‌های معاونت باغبانی وزارتخانه بوده که این برنامه در دستور کار سازمان نیز قرار گرفته است.

شیرانی گفت: گردوی تولیدی به دلیل خنک بودن هوای استان در تابستان‌ها، دارای مغز سفید است و در بیشتر نقاط استان کیفیت گردوی تولیدی مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری سیزدهمین استان تولید کننده گردو در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار