تابناک چهارمحال وبختیاری- دهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در فرهنگسرای بروجن آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۴۸۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 05 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:از بین 235اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین ایران در بروجن، 44 اثر به بخش رقابتی راه یافت.
جواد کارگران دهکردی افزود: از این تعداد 30اثر در بخش تکنوازی و 14اثر در بخش گروه نوازی آثار خود را برای رقابت ارائه می دهند.
وی تصریح کرد: 150هنرمند موسیقی کشور از استانهای زاگرس نشین تا 16شهریورماه در بخش سازهای بادی، مضرابی، کششی و کوبه ای و شاهنامه خوانی و مقام خوانی و بخش ویژه رقابت می کنند.
کارگران گفت: آثار راه یافته بخش رقابتی این جشنواره را هادی منتظری ، هادی آزرم ، جانگیر نصر اشرفی و حمید توفیقی بروجی داوری می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی مناطق زاگرس نشین با حضور هنرمندان استان های آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، خوزستان، کردستان،کرمان، کرمانشاه، لرستان ، همدان و هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال وبختیاری برگزار می شود.
جشنواره موسیقی مناطق زاگرس نشین این از سال 85در شهر بروجن آغاز شد و پس از وفقه یک ساله با دائمی شدن دبیرخانه آن، دور تازه این جشنواره از امسال آغاز شد.
حفظ هنر اصیل و معرفی موسیقی مقامی، منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار