تابناک چهارمحال وبختیاری- کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و برداشت 10 هزار تن ماهی سردابی (قزل آلا) در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۸۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴ 04 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- رضا احمدی اظهارکرد: آموزش به موقع بهره برداران، حمایت مستقیم دولت با پرداخت تسهیلات، رونق بازارخارجی و افزایش رغبت مصرف ماهیان سردآبی در سه سال گذشته ازعمده دلایل افزایش تولید بوده است.
وی از تولید 700 تن ماهی پرورش در قفس دردریاچه سد عظیم کارون 4 طی سال گذشته دراستان خبر داد و گفت: امسال نیز این میزان ماهی سردآبی در قفس تولید شده که در دوره های از پیش تعیین شده وارد بازار مصرف خواهد شد.
احمدی تصریح کرد: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آبی استان، در آینده نزدیک برنامه ریزی منسجم طرح پرورش ماهی در قفس، پشت سدهای بزرگ منطقه در دستور کار دولت دوازدهم قرار دارد.
کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید ماهی قزل آلا در قفس طی سال جاری استان را 700 تن اعلام کرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح برای حدود 70 نفر بصورت مستقیم و 150 نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی انجام گرفت.
در روش پرورش ماهی در قفس، ماهی درون یک قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است.
429 مزرعه پرورش ماهی مجاز و 10 مزرعه تکثیر ماهی سردآبی در چهارمحال و بختیاری فعال است.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است که سالانه با تولید 24هزار تن ماهی سردآبی، این استان مقام نخست تولید ماهی قزل آلای کشور را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار