مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: برای تجارت و ورود فرآورده‌های خام دامی به بازارهای جهانی داشتن کد IR و مسئول فنی بهداشتی دامپزشکی الزامی است.
کد خبر: ۴۸۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 04 September 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه برای تجارت فرآورده و ورود به بازارهای جهانی باید محصولات مدنظر مورد تایید دامپزشکی باشند اظهار کرد: دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با صدور اجازه صادرات مرغ، ماهی، خوراک آبزیان، شیرخشک و... سلامت کشور ایران و کشورهایی که مقصد صادرات هستند را تامین می‌کند.

وی تجارت و ورود به بازار جهانی را مستلزم تولید محصولات با کیفیت و رعایت اصول بهداشتی و منطبق با استانداردهای کشورهای مقصد دانست و گفت: در این راستا سازمان دامپزشکی کشور با انجام ممیزی از واحدهای مختلف و ارایه کد IR به واحدهای دارای شرایط لازم برای صادرات، زمینه تولید و صادرات محصولات بهداشتی و سالم را فراهم کرده است.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 20 کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان، یک کارخانه شیرخشک، یک کارگاه بسته‌بندی ماهی در چهارمحال و بختیاری موفق به اخذ کد IR شده‌اند و قادر به صادرات محصولات خود به کلیه کشورها هستند افزود: در سال جاری با انجام نظارت‌های بهداشتی و آزمایشات لازم مجوز صادرات 9 تن ماهی قزل‌آلا از مزارع پرورش ماهی استان به کشور روسیه صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار