تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: بانوان چهارمحال و بختیاری با بافت فرش برای ساخت صحن حضرت زینب (س) در کربلا در یک اقدام فرهنگی شرکت و به معنای واقعی آتش به اختیار را عملی کردند.
کد خبر: ۴۸۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 04 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- خاتون شریفی با اشاره به شناسایی خواهران علاقمند به فعالیت با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به منظور همکاری در جمع‌آوری نذورات، اظهار کرد: تقریباً 95 درصد از کار بازسازی حرمین تمام و اکنون عملیات احداث حرم‌ها همانند ساخت صحن حضرت زهرا (س) با مساحت حدود 260 هزار متر مربع در حال انجام است.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات برای ساخت صحن حضرت زینب (س) به شکل هلال در جوار حرم امام حسین (ع)، ایده بافت فرش با طرح‌های موجود برای نخستین بار در کشور از این استان مطرح شده و اجرایی و در همین راستا با شرکت فرش استان قرارداد منعقد و مصالح مورد نیاز تامین شد.
شریفی بیان کرد: خواهران علاقمند به شرکت در بافت فرش برای این امر مقدس در نقاط مختلف استان اعلام آمادگی کردند و دو فرش در شهرستان بن با 20 بافنده در حسینیه شهید غلامعلی نادری افتتاح شد.
وی تصریح کرد: اکنون 80 بافنده در این شهرستان با چهار دستگاه فرش وجود دارد که هر کدام هفته‌ای یک یا نیمی از روز نوبت بافت دارند.
شریفی شهر و روستاهای وردنجان، سامان ،اردل، گندمان، فرخشهر، نقنه، امام قیس، سورک، چم چنگ، پیربلوط، سرخون، شیاسی، قایدان، رفن، مناطق فرهنگیان، سرچشمه و میرآباد غربی و شرقی شهرکرد را از دیگر مناطق استان برشمرد که بانوان داوطلب در این اقدام فرهنگی شرکت و به معنای واقعی آتش به اختیار را عملی کردند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 کارگاه با 36 تخته فرش در سطح استان در حال بافت است، اضافه کرد: در سال جاری تاکنون چهار فرش شش متری که بیشتر آنان طرح چالشتر هستند، بافته شدند.
مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار کرد: این ایده برای نخستین بار در کشور توسط امور بانوان ستاد عتبات عالیات استان چهارمحال و بختیاری مطرح و عملیاتی شد که استان های یزد و خراسان جنوبی تا الان از این روش الگو برداری کردند.
شریفی گفت: فرش طرح یلمه در روستای امام قیس از توابع شهرستان بروجن با همت 20 تا 30 بافنده که سواد خواندن و نوشتن ندارند به مدت دوماه، بدون نقشه و به‌ صورت ذهنی بافته شد.
وی با بیان اینکه این استان دارای سرمایه‌گذار و کارنجات صنعتی متعدد نیست، تأکید کرد: تنها ایمان و اعتقاد افراد، آن‌ها را به این مسیر کشانده است و کوچکترین هزینه‌ای بابت بافت این فرش‌ها به افراد داده نشده است.
شریفی خاطرنشان کرد: بانوان هنرمند استان در سال گذشته ساخت درب صحن حرم ائمه را در قلعه چالشتر درطول یکسال به اتمام رساندند که خلق اثری هنرمندانه به دست بانوان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار