تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از شناسایی و دستگیری 3 متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان لردگان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 03 September 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در جریان گشت و کنترل در منطقه ای موسوم به کوه ریگ در شهرستان لردگان موفق به شناسایی و دستگیری این متخلفان شدند.
به گفته وی، ماموران یگان حفاظت از متخلفان 3 قبضه اسلحه شکاری از جمله 2 قبضه اسلحه دولول و یک قبضه اسلحه 5 تیر غیرمجاز به همراه یک قطعه کبک وحشی شکار شده کشف و ضبط کردند.
به گفته وی، متخلفان جهت مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
براساس ماده 10 قانون شکار و صید، متخلفانی که بدون پروانه اقدام به شکار و صید جانوران وحشی کرده و یا اقدام به حمل، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها بدون کسب پروانه و یا مجوز نمایند و نیز از بین بردن رستنی‌ها از جمله قطع درختان، خارزنی، بوته کنی و تعلیف غیرمجاز در مناطق حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش و تجاوز و تخریب در این مناطق به جزای نقدی از یکصد هزار تا یک میلیون ریال یا حبس از یک تا 6 ماه محکوم می‌شوند.
چهارمحال و بختیاری یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی و پنج منطقه حفاظت شده به مساحت 155هزار و 844 هکتار و 2 منطقه شکار ممنوع به مساحت 51 هزار و 724 هکتار دارد.
مدیریت 12.5 درصد مساحت چهارمحال و بختیاری با حفاظت محیط زیست این استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار