تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به 11 هزار و 700 نفر از روستاییان این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 21 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- تورج احمدپور افزود: با وقوع خشکسالی های اخیر و گرم شدن هوا در فصل تابستان، آبرسانی به مناطق روستایی استان دشوار شده اما با تدابیر لازم به همه مناطق آبرسانی در حال انجام است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
وی ادامه داد: درحالی که سال گذشته 40 روستای استان با تانکر آبرسانی می شد، اما با بهره برداری از تعدادی مجتمع های آبرسانی در سال جاری، 10 روستا از نعمت آب لوله کشی بهره مند شدند و 30 روستای دیگر همچنان آبرسانی سیار می شود.
احمدپور تصریح کرد: ماهانه 480 مترمکعب آب از طریق 40 تانکر به چهار روستا در شهرستان اردل و 36 روستا در شهرستان لردگان انتقال داده می شود.
مدیرعامل شرکت آبفار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه به تازگی 2 روستای تشنیز و خراجی شهرستان کیار نیز با کمبود آب مواجه شده است، افزود: با حفر و تجهیز چاه جدید در این 2 منطقه توانستیم کمبود آب را جبران کنیم.
احمدپور خاطرنشان کرد: همچنین در مناطقی دیگر از جمله شهرستان لردگان با اجاره چاه کشاورزی و در شهرستان اردل با انتقال آب از چشمه دزداران از طریق دیزل جنرال موفق به رفع مشکل تامین آب در این مناطق شدیم.
وی به بهره مندی بیش از 300 روستای این استان از آب آشامیدنی سالم و لوله کشی در دولت یازدهم اشاره و جمعیت بهره مند از شاخص های آب آشامیدنی سالم در این روستاها را بیش از 135 هزار نفر در قالب مجتمع ها و طرح های آبرسانی اعلام کرد.
از 754 روستای چهارمحال و بختیاری، 463 روستا زیرپوشش صدور قبض آب است و 600 روستا نیز از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار