مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری اداره‌کل محیط‌زیست بیماری های واگیر در جمعیت حیات وحش استان کنترل شده است.
کد خبر: ۴۷۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶ 13 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالمحمد نجاتی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته موردی از بیماری‌های واگیر در جمعیت حیات وحش چهارمحال و بختیاری مشاهده نشده است اظهار کرد: با همکاری اداره‌کل محیط‌زیست بیماری‌های واگیر در جمعیت حیات وحش استان کنترل شده است.

وی ادامه داد: اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با کنترل، ریشه‌کنی، تست و درمان بیماری‌های دامی در اطراف حیات‌وحش در کنترل بیماری‌های دام‌های اهلی و حفظ گونه‌های حیات وحش نقش موثری دارد.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاریافزود: طی چند سال اخیر با وجود بیماری‌های PPR( طاعون نشخوارکنندگان کوچک) و تب برفکی تاکنون دام‌های حیات وحش استان درگیر بیماری نشده‌ است.

نجاتی با بیان اینکه ضدعفونی آبشخور‌ دام‌های حیات‌وحش، واکسیناسیون دام‌های اهلی، تست دام‌های حیات وحش و درصورت بیماری درمان دام‌ها از مهمترین مولفه‌های کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در حیات وحش است اضافه کرد: بنا بر اعلام محیط زیست چهارمحال و بختیاری 3 هزار و 139 رأس قوچ و میش، 865 گراز، یک هزار و 697 رأس کل و بز در حیات وحش استان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار