تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای هدفمند اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از معضل بیکاری می‌باشد و اشتغال‌زایی در کانون توجه مدیران اجرایی است.
کد خبر: ۴۷۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱ 10 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 20 هزار میلیارد تومان به منظور اشتغال‌زایی 970 هزار نفر برای طرح‌های اشتغال فراگیر از محل صندوق توسعه ملی با سود 11 درصد اختصاص داده شده است که سهم این استان از این میزان اعتبار 842 میلیارد تومان است.
وی افزود: اجرای هدفمند اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از معضل بیکاری می‌باشد و اشتغال‌زایی در کانون توجه مدیران اجرایی است.
سلیمانی دشتکی اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دستگاه هماهنگ کننده و متولی سیاستگذاری بخش اشتغال، موظف به شناسایی تمام طرح‌های اشتغال‌زا با توجیه اقتصادی در استان است تا به محض جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی، اجرایی شوند.
استاندار تصریح کرد: دستگاه‌های متولی تنها شش ماه برای جذب اعتبارات تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی فرصت دارند.
وی به معرفی متقاضیان مشاغل خانگی از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صندوق کارآفرینی امید اشاره و گفت: تعیین توجیه فنی و اقتصادی جهت پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای خانگی و اشتغال فراگیر نیز با این صندوق است.
استاندار خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل به منظور پرداخت تسهیلات مختلف براساس دستورالعمل های قانونی عمل کنند.
سلیمانی دشتکی اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری را باعث افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در نقاط مختلف استان به ویژه روستاها دانست و گفت: اجرای این طرح باید استمرار و در مراحل بعدی به تمامی روستاهای دارای ظرفیت در چهارمحال و بختیاری گسترش یابد.
وی با اشاره به اینکه تحقق اهداف توسعه‌ای طرح مذکور امری ضروری است، تصریح کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای طرح روستای بدون بیکار در چهارمحال و بختیاری موظفند همکاری لازم در تحقق اهداف توسعه‌ای این طرح را داشته باشند.
استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه سیستم دستگاه‌های اجرایی در حال تبدیل به سیستم بخشنامه‌ای شده‌اند، تصریح کرد: تیم اقتصادی استان باید راهکاری را در نظر بگیرند که مشکلات اقتصادی این استان را رفع کند و در این راه نیز از تجربیات استان‌ها و کشورهای دیگر نیز استفاده کنند.
وی با اشاره به شکایت برخی مدیران اجرایی از شفاف‌سازی فعالیت برخی خبرنگاران، افزود: مدیران اجرایی نیابد به ناحق از خبرنگاران شکایت کنند.
سلیمانی دشتکی افزود: خبرنگاران نیز باید حقایق و عملکرد حقیقی را انعکاس دهند و از انتقادهای غیرمنصفانه پرهیز کنند.
وی راه نجات از معضل بیکاری را جذب سرمایه‌گذار در استان دانست و گفت: یکی از راه‌های کمک به سرمایه‌گذاران استقبال مدیران از سرمایه‌گذاران است.
استاندار خاطرنشان کرد: بروکراسی اداری در استان از مانع انجام سرمایه‌گذاری شده است بنابراین مدیران اجرایی باید تلاش در کاهش بروکراسی و نامه‌نگاری اداری کنند زیرا نامه‌نگاری‌ها وقتی نتیجه می‌دهد که مقدمات آن فراهم باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار