سرپرست تیم هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری خبر داد
تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست تیم هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری گفت: پس از 15 روز تلاش کوهنوردان استان بر فراز قله لنین ایستادند.
کد خبر: ۴۷۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 05 August 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مصطفی احسان پور اظهار کرد: کوهنوردان چهارمحال و بختیاری برای نخستین‌بار قله 7 هزار و 134 متری لنین در قرقیزستان را پس از 15 روز تلاش فتح کردند.

وی ادامه داد: کریم خاکسار، مهدی اسکندری، بهزاد راستی، امید فیروزی، فرزین برجیان، فتح‌الله شاهقلی و مصطفی احسان‌پور اعضای تیم هیمالیا‌نوردی استان هستند که پس از پشت سرگذاشتن شیب‌های تند یخ و برف، سرمای شدید منطقه و شب‌مانی در ارتفاع 6 هزار و 100 متری توانستند به همراه دیگر کوهنوردان ایرانی قله لنین را فتح کنند.

سرپرست تیم هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری افزود: اعضای تیم پس از استقرار در کمپ سه و در ارتفاع 6 هزار و 100 متری قله رازدلنیا، آخرین مرحله از صعود را از نیمه‌های شب آغاز کردند و با وجود وزش باد با سرعت‌بالای ۶۰ کیلومتر و دمای ۲۰ درجه زیر صفر خود را به قله رساندند تا پرچم پرافتخار ایران را بر فراز این قله به اهتزاز درآوردند.

مصطفی احسان‌پور، عبور از تیغه برفی یخی نایف با شیب 70 درجه‌ای در ارتفاع 6 هزار و 600 متری و فرودی 100 متری از مسیر برفی در تاریکی شب را از بخش‌های مهم صعود لنین دانست و افزود: اعضای تیم هیمالیانوردی چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط آب و هوایی حاکم در لنین با فاصله زمانی از یکدیگر به قله رسیدند.

وی به تلاش بیش 600 کوهنورد از 32 کشور جهان برای فتح لنین هم‌زمان با حضور کوهنوردان چهارمحال و بختیاری در این منطقه اشاره و اضافه کرد: بر اساس امتیازبندی‌های ارائه‌شده، صعود به قله لنین برای آقایان برابر با نشان برنز آسیایی و برای بانوان معادل نشان نقره آسیایی است.

گفتنی است، قله لنین با ارتفاع 7 هزار و 134 متر در کوهستان پامیر در جنوب کشور قرقیزستان و در نزدیکی مرز تاجیکستان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار