نماینده مجلس:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مراسم تنفیذ، تحلیف و رای اعتماد آخرین مرحله برای استقرار دولت دوازدهم است، گفت: حضور بی سابقه هیات های خارجی در این آیین نشان از توسعه دیپلماسی ایران است.
کد خبر: ۴۷۱۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 03 August 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- اردشیر نوریان افزود: برگزاری مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری از سوی مقام معظم رهبری به منتخب مردم و مراسم تحلیف، سرآغاز استقرار دولت دوازدهم است که با رای اعتماد تکمیل می شود.
وی تصریح کرد: پس از این مراحل باید وحدت و همدلی و همکاری برای پیشبرد اهداف نظام و خدمت به مردم در بالاترین سطح باشد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور هیات های خارجی در مراسم تحلیف رئیس جمهوری دولت دوازدهم در نوع خود کم سابقه است و بیش از 90 هیات خارجی شامل روسای جمهوری کشورها و مجالس و نیز هیات های پارلمانی تاکیدی بر این مدعاست.
نوریان یادآور شد: حضور این هیات ها نشان از نگاه تکریم و احترام به ایران در پسابرجام است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از نتایج اعتماد سازی ایران در سیاست خارجی از سوی دولت، تغییر نگاه دیپلماتیک سران کشورهای مختلف به جمهوری اسلامی ایران است که بروز و ظهور آن در مراسم تحلیف رئیس جمهوری دولت دوازدهم اتفاق می افتد.
نوریان یاداور شد: این اعتماد سازی در سیاست خارجی نشان از تکریم ملت ایران و جمهوری اسلامی از سوی کشورهای دیگر دنیاست و دست بالای ایران در دیپلماسی بین المللی می باشد که امید است باعث تنظیم روابط بین المللی موثرتر با جهان باشد و ثمره آن را در توسعه و اقتصاد ایران ببینیم.
آیین تنفیذ رای مردم به رئیس جمهوری با حکم مقام معظم رهبری در روز پنجشنبه دوازدهم مردادماه انجام می شود.
مراسم تحلیف و سوگند رئیس جمهوری به قرآن مجید در پیشگاه ملت ایران نیز در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم روز شنبه چهاردهم مردادماه صورت می گیرد.
رئیس جمهوری براساس قانون 2 هفته فرصت دارد تا وزرای دولت را به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد معرفی کند و مجلس نیز در نخستین نشست علنی خود پس از اعلام اسامی وزرا ، دستور کار رای اعتماد یا عدم اعتماد را برگزار می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار